۰
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۰

ادارات سیستان فردا تعطیل است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز فردا چهارشنبه به علت توفان شدید همراه با گرد و خاک تعطیل اعلام شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز فردا چهارشنبه به علت توفان شدید همراه با گرد و خاک تعطیل اعلام شد.
عبدالرحمن شهنوازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش وزش باد، افزایش بیش از حد مجاز ریزگردها و آلودگی هوا همه ادارات شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان فردا تعطیل است.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در شهرستان‌های پنج گانه سیستان تعطیل نیستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: باد شدید همراه با گرد و خاک که از روز گذشته در سیستان آغاز شده تا اواخر هفته با شدت ادامه دارد.
سرعت باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید
 به گفته رئیس اداره هواشناسی زابل سرعت لحظه ای وزش باد امروز سه شنبه در این شهر به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل، دید افقی در فرودگاه منطقه را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد.
غلامحسین عابدی  اظهار داشت: وزش این باد سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل به شدت افزایش یابد و کیفیت هوا برای تمام گروه های سنی در حالت ناسالم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه از دیروز بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شد است ادامه داد: وزش این باد موجب کاهش دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان بویژه محورهای زابل - زاهدان، زابل - زهک و زابل - هیرمند شد.
رئیس اداره هواشناسی زابل از تشکیل توده عظیم گرد و غبار و نفوذ آن به سایر مناطق شرقی و مرکزی سیستان و بلوچستانخبر داد و افزود: پیش بینی می شود امروز نیز غبار ناشی از وزش بادهای ۱۲۰ روزه به سایر نواحی این منطقه نفوذ کرده و ضمن کاهش کیفیت هوا، سبب کاهش دید افقی شود.
وی بیان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی، وزش باد شدید و گرد و خاک و در برخی مناطق توفان گرد و خاک تا پنجشنبه این هفته در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
عابدی افزود: این شرایط با شدت کمتری در مرز شرقی و نوار غربی سیستان و بلوچستان نیز روی می دهد.
کد مطلب: 112894
برچسب ها: سیستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *