۰
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۳

تذکر پلیس به آموزشگاه‌های رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی گفت: با روند فعلی این آموزشگاه‌ها مخالفیم و اگر خودشان را اصلاح نکنند ما به سمت الکترونیکی شدن می‌رویم و تعارفی نداریم.
رئیس پلیس راهور ناجا در مورد فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی گفت: با روند فعلی این آموزشگاه‌ها مخالفیم و اگر خودشان را اصلاح نکنند ما به سمت الکترونیکی شدن می‌رویم و تعارفی نداریم.
به گزارش ايسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح امروز خود با تأکید بر اینکه توسعه انضباط ترافیکی در کشور یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس راهور است، گفت: ما بنا داریم تا با کمک رسانه‌ها و همکارانمان توسعه انضباط ترافیکی را آغاز کنیم. این طرح از مهرماه آغاز خواهد شد و توجه به عابران پیاده، خطوط عابر پیاده، توقف قبل از خطوط عابر و... از جمله آن‌هاست.
وی با بیان اینکه ۲۷ درصد کشته‌های حوادث رانندگی در کشور عابران پیاده شامل می‌شوند، گفت: این آمار بسیار بالاست و لازم است فکر جدی برای آن شود. امار جانباختگان عابر پیاده در شهرهای شمالی ما بسیار بالاتر از میانگین است و در شهرهای زیارتی نیز همین طور است. امروز دیگر فضا آن طور نیست که ما بخواهیم با کمک یگان ویژه، کاری را پیش ببریم بلکه باید اقناع سازی کنیم و خواهشمان نیز این است که همه دستگاه‌ها به ویژه رسانه‌ها و رسانه ملی نیز در این زمینه ورود کنند.
به گفته هادیانفر، طبق آمارهای ما افراد بالای ۵۰ سال قادر نیستند که از روگذرها و پل‌های عابر استفاده کنند و به همین دلیل آمار فوتی عابر پیاده در میان این افراد زیاد است. چرا که آن‌ها مجبورند از کف خیابان عبور کنند. تأکید ما نیز این است که باید برای این افراد زیرگذر ایجاد شود و اگر ساخت زیرگذر جنبه اقتصادی ندارد باید برای جبران هزینه‌ها، واحدهای تجاری را نیز در زیرگذر پیش‌بینی کرد.
وی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم برای ۸۰ میلیون نفر جمعیت یک پلیس بگذاریم، گفت: بنابراین خودمان باید در بسیاری از موارد نکات را رعایت کنیم. ما چقدر بگوییم که دستگاه‌های مختلف ورود کنند، چقدر از وزارت راه، شهرداری‌ها و.. بخواهیم که به این مسئله ورود کرده و در کاهش جانباختگان حوادث ترافیکی به ما کمک کنند.
کاهش یک چهارمی آمار تصادفات با اصلاح 251 نقطه حادثه‌خیز
هادیان فر ادامه داد: ما در سطح جاده‌ها و شهرهایمان ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که ۳۲۰۰ مورد آن مربوط به جاده‌هاست. در جلسه‌ای با مسئولا وزارت راه که وزیر نیز حضور داشت گفتم اگر تنها ۲۵۱ نقطه حادثه‌ساز در جاده‌ها را که جزو نقاط حادثه‌خیز ما است اصلاح کنید تصادفات در این نقاط ۲۶ درصد کاهش می‌یابد یعنی بیش از یک چهارم تصادفات ما با اصلاح ۲۵۱ نقطه حادثه‌ساز کاهش خواهد یافت. اگر ۱۵۸۵ نقطه را اصلاح کنیم ۵۶ درصد از تصادفات و جانباختگان تصادفات ما کمتر می‌شود و مختصات تمام این نقاط حادثه‌خیز را جز به جز به مسئولان داده‌ایم اما شما به عنوان خبرنگار بپرسید کدام یک از این نقاط درست شده و چرا هیچ کاری انجام نشده است. ما حتی گفتیم اگر نمی‌توانند شیب هندسی راه اصلاح کنند در آن نقط حداقل اطلاع رسانی کنند که شهروندان بدانند که وارد یک محل پرخطر حادثه‌خیز شده و افراد زیادی در آن محل جان خود را از دست داده‌اند که امیدواریم این اقدامات انجام شود.

وی افزود: ۶۲ درصد فوتی‌های ما در حریم ۳۰ کیلومتری شهرهاست. در این زمینه شهرداری‌ها نیز وظایفی را دارند که امیدواریم انجام دهند.
کد مطلب: 112927
برچسب ها: پلیس آگاهی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *