۰
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴

بسکتبال ایران به تونس هم باخت

تیم ملی بسکتبال ایران بعد از باخت عجیبی که برابر پورتوریکو داشت باید برابر تونس برنده می‌شد تا امیدهای صعودش زنده بمانند، اما تفکرات کادر فنی در این دیدار هم جواب نداد تا ایران متحمل دومین شکست متوالی شود.
تیم ملی بسکتبال ایران بعد از باخت عجیبی که برابر پورتوریکو داشت باید برابر تونس برنده می‌شد تا امیدهای صعودش زنده بمانند، اما تفکرات کادر فنی در این دیدار هم جواب نداد تا ایران متحمل دومین شکست متوالی شود.
به گزارش ایرنا، بدبین‌ترین هوادار بسکتبال ایران نیز فکر می‌کرد تیم ملی در پایان مرحله گروهی کارش را با یک برد آنهم برابر تونس تمام می‌کند، که این مهم شکل نگرفت.
در گام نخست عملکرد خوب ملی‌پوشان برابر پورتوریکو می‌توانست تیم ملی را به المپیک هم نزدیک کند، اما تنها چند دقیقه کافی بود تا تیم ملی بسکتبال کشورمان در آستانه بدترین نتیجه تاریخ خود در این رویداد قرار بگیرد.
تیم ملی بسکتبال ایران برابر پورتوریکو با عملکرد خوب ملی‌پوشان از حریفش پیش افتاد اما در نیمه مربیان هیچ کاری نتوانست انجام دهد و اسیر برنامه‌های حریف و تفکرات کادرفنی این تیم آمریکایی شد. باخت به پورتوریکو تلخ بود اما ملی‌پوشان می‌توانستند با برد برابر تونس بازهم امیدوار بمانند که این اتفاق هم رخ نداد.
اشتباهات در دیدار برابر پورتوریکو
هر بار که بازی تیم ملی ایران و پورتوریکو دیده شود اشتباه‌های فنی کادرفنی بیشتر نمایان می‌شود. استفاده بیش از حد از بازیکنان محوری در شرایطی که ایران اختلاف زیادی داشت و می توانست به ستاره‌ها استراحت بدهد اصلی‌ترین اشتباه بود که در نهایت هم کار دست تیم ملی داد. آنقدر ملی‌پوشان خسته شده‌بودند که در ثانیه‌های پایانی رمقی برای ادامه کار نداشتند. در این مسابقه کادرفنی تیم ملی بسکتبال هیچ برنامه‌ای برای عبور از برنامه دفاعی پورتوریکو نداشت و مغلوب شد.
بی‌برنامه برابر تونس
دیدار برابر تونس می‌توانست امیدهای ایران را حفظ کند اما این اتفاق نیفتاد. باخت به تونس می‌تواند باعث ایجاد بدترین نتیجه تاریخ ایران در مرحله گروهی جام‌جهانی شود. اگر تیم ملی برابر اسپانیا هم شکست بخورد که به احتمال فراوان این اتفاق خواهد افتاد تیم ملی با سه شکست مرحله مقدماتی را تمام خواهد کرد. نکته اصلی در دیدار برابر تونس بی‌برنامه بودن تیم ملی بود. در شرایطی که تونسی‌ها از مهره‌های اصلی ایران شناخت داشتند، کادرفنی تیم ملی کشورمان گویا آنالیز مناسبی از حریف نداشت. در گام بعدی هیچ برنامه‌های دومی هم در ذهن مربیان نبود که پس از رسیدن به بن‌بست از آن استفاده کنند.
دست به سینه و از پیش باخته
وقتی تیم ملی پورتوریکو با اختلاف نزدیک به ۲۰ گل از ایران عقب بود کادرفنی این تیم به خصوص سرمربی آنها در کنار زمین با آرامشی خاص بازیکنانش را هدایت می‌کرد اما در دیدار تیم ملی ایران برابر تونس کادرفنی تیم ملی زمانی که از حریف عقب بود، تدبیر ایده‌الی نداشت. از نیمه دوم این موضوع در صفحه تلوزیون‌ها نیز دیده می‌شد. جایی که مهران شاهین‌طبع به تبلیغات کنار زمین تکیه زده‌بود و توصیه فنی مناسبی نداشت. چهره اعضای کادرفنی تیم ملی و سرپرست تیم ملی در زمان وقت استراحت‌ها نیز دیدنی بود و می‌شد باخت را از چهره‌ آنها دید.
تفکرات سرمربی تونس برنده دیدار با ایران
در طرف مقابل سرمربی کاربلد تونس برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ایران داشت. این تیم همانند تیم ملی کشورمان می‌خواهد بهترین تیم قاره‌اش شود تا به المپیک برسد. سرمربی این تیم به خوبی می‌دانست حامد حدادی مهره کلیدی است و در زمان دفاع او بهترین برنامه‌ها را داشت. با اینکه حدادی به دلیل توانایی بالایش بارها و بارها از دفاع حریف رد می‌شد اما هیچ‌بار فرصتی پیدا نکرد که تنها یک بازیکن برابرش باشد و اقدام کند. در طول بازی همیشه ۲ بازیکن تونس مقابل او بودند. برگ برنده تونس در این مسابقه به جز صلاح مجری ۲۱۸ سانتی‌متری، میشل رول بود. او نزدیک به ۳۸ دقیقه بازی کرد و تیم ملی ایران برای کنترلش برنامه‌ای نداشت. اکثر ۱۶ امتیاز او زمانی وارد سبد ما می‌شد که نبض بازی به سود ایران بود اما این بازیکن دوباره همه چیز را تغییر می‌داد.
 
کد مطلب: 114012
برچسب ها: بسکتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *