۰
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۱

تونس: به ایران هشدار دادیم

محمد المنصف المرزوقی رییس جمهوری تونس روز گذشته در جریان یک کنفرانس در مرکز " چتم هاوس " لندن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
به گزارش عصر ایران رییس جمهوری تونس با اشاره به برنامه هسته ای ایران گفت که کشورش از حق کشورها برای دست یابی به تکنولوژی صلح آمیز هسته ای حمایت می کند اما این حمایت شامل تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای نمی شود.
وی همچنین درباره ماهیت پدیده خیزش های دو سال گذشته در کشورهای خاورمیانه عربی و شمال آفریقا گفت: این خیزش ها هیچ ارتباطی با ایران ندارد و ماهیتی دموکراتیک دارد.
المرزوقی همچنین در ادامه درباره سوریه ضمن تاکید دوباره بر ضرورت کناره گیری بشار اسد از قدرت ، خواستار قطع حمایت های ایران از دولت سوریه شد.
وی با اشاره به اینکه ایران تنها در سوریه منافع ندارد بلکه در کل جهان عربی منافع دارد افزود که در دیدار با محمود احمدی نژاد در حاشیه نشست اخیر در بالی اندونزی و نیز در دیدار با دیگر مقامات ایرانی به آنها درباره سیاست شان در قبال سوریه هشدار داده است.
المرزوقی در ادامه مدعی شد که با ادامه حمایت های ایران از حکومت سوریه مسئولیت همه حوادث این کشور بر عهده ایران خواهد بود.
کد مطلب: 14900
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *