۰
سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹
شمار جان باختگان حادثه ازدحام کربلا به 31 تن رسید

آماده باش وزارت بهداشت عراق

وزارت بهداشت عراق می گوید تیم هایش را بعد از آن به حالت آماده باش در آورده که دستکم 31 تن در اثر ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور "رکضه طویریج" جان داده اند و حداقل 100 نفر نیز صدمه دیده اند.
وزارت بهداشت عراق می گوید تیم هایش را بعد از آن به حالت آماده باش در آورده که دستکم 31 تن در اثر ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور "رکضه طویریج" جان داده اند و حداقل 100 نفر نیز صدمه دیده اند.
به گزارش ایرنا، «سیف البدر» سخنگوی وزارت بهداشت عراق با اعلام این خبر افزود حال برخی مجروحان وخیم است و این آمار نهایی نیست و پیش بینی می شود تعداد آسیب دیدگان و قربانیان افزایش یابد.
البدر تصریح کرد: تیم های وزارت بهداشت عراق بعد از حادثه به حالت آماده باش در آمده اند.
تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که تعدادی از زائران را بیهوش روی زمین افتاده نشان می دهد و دیگران در حال امداد رسانی هستند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر گفت: تاکنون در حادثه باب الرجاء مقابل حسینیه تهرانی در نزدیک باب القبله حرم مطهر امام حسین(ع) هیچ یک از زائران ایرانی عتبه حسینی و عباسی حاضر در شهر مقدس کربلا در این حادثه آسیب ندیده اند.
«محمدتقی حلی ساز» عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفته بود: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلا تاکنون (ساعت 18:31)  ۱۸ کشته و ۷۰ زخمی بر جای گذاشته است.
با این حال شمار جان باختگان و صدمه دیدگان همچنان در حال افزایش است و وزارت بهداشت عراق از 31 جان باخته خبر می دهد.
طبق اطلاعات دریافتی از شهر مقدس کربلا این حادثه در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور رکضه طویریج (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می شود، بوجود آمد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.
درحال حاضر گروه ۲۵ نفره پزشکان هلال‌ احمر با تخصص‌های مختلف به خصوص جراحی با توجه به شرایط خاص عزاداری در روزهای عاشورا و تاسوعا در کربلا خدمت‌رسانی می‌کند. تیم پزشکی هلال‌احمر شامل متخصصان داخلی، قلب، بیهوشی، تکنسین اورژانس، پرستار و نظایر آن است که قرار است تا پایان امروز، سه‌شنبه خدمات درمانی لازم را به زائران ارائه کند.
با این حال به نظر می رسد مسئولان هلال احمر با توجه به حادثه امروز در مدت ماموریت تیم های مستقر پزشکی، تجدید نظر کنند.
کد مطلب: 114416
برچسب ها: زائران کربلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *