۰
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰

پروژه غیراخلاقی تخریب پروانه سلحشوری

انتشار یک شایعه بی‌اساس برای تخریب «پروانه سلحشوری» نماینده مجلس شورای اسلامی، باعث شد تا سایر نمایندگان با موضع گیری در شبکه اجتماعی توئیتر، ضمن حمایت از وی، به نقد جریانی بپردازند که با استفاده از رفتارهای خلاف عرف و اخلاق، در تلاش برای حذف رقبا هستند.
انتشار یک شایعه بی‌اساس برای تخریب «پروانه سلحشوری» نماینده مجلس شورای اسلامی، باعث شد تا سایر نمایندگان با موضع گیری در شبکه اجتماعی توئیتر، ضمن حمایت از وی، به نقد جریانی بپردازند که با استفاده از رفتارهای خلاف عرف و اخلاق، در تلاش برای حذف رقبا هستند.
به گزارش گروه تحلیل، ‌تفسیر و پژوهش‌های خبری ایرنا، در حالی که برخی کاربران و فعالان سیاسی با اتکا به یک شایعه، در ۴۸ ساعت گذشته موجی تخریبی را علیه «پروانه سلحشوری» نماینده مجلس شورای اسلامی آغاز کردند، گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حساب‌های کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، از این نماینده مجلس دفاع کردند. همچنین بحث بر سر وضعیت شرکت «هپکو» اراک نیز موضوعی بود که فعالان سیاسی و کاربران حامی دو جریان اصلی سیاسی کشور، یکدیگر را متهم به اقدامات زمینه ساز بروز بحران برای این شرکت کردند.
تخریب یک نماینده از راه کذب گویی
در حالی که در ۴۸ ساعت گذشته موجی از حملات علیه «پروانه سلحشوری» نماینده مجلس شورای اسلامی، در شبکه اجتماعی توئیتر به راه افتاد، با تکذیب اخبار مربوط به وی، اکنون موج حمایت از سلحشوری در شبکه اجتماعی توئیتر به نقد تهمت زنی و هتاکی ایجاد شده است.
پس از آن که منابعی نامشخص، شایعه‌ای را مبنی بر بازداشت برادرزاده سلحشوری در شهر اهواز به جرم برخی اتهامات اخلاقی منتشر کردند، «محمد مهدی زاهدی» نماینده مجلس شورای اسلامی، یکی از اولین نمایندگان اصولگرایی بود که این خبر را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر بازنشر داد و خطاب به سلحشوری و اصلاح طلبان نوشت که اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ نما هستند. وی در ادامه توئیت خود به صورت تلویحی اصلاح طلبان را «فرو رفته در منجلاب فساد» خواند.
«سید ناصر موسوی لارگانی» هم دیگر نماینده اصولگرایی بود که به صورت تلویحی و ضمن اشاره به این اخبار، از سلحوری خواست به جای پرداختن به «هجویات»، «حواسش بیشتر به اطرافیانش» باشد.
«حمید رسایی» نماینده پیشین مجلس؛ هم در حساب کاربری خود به این موضوع پرداخت و ضمن انتقاد از سلحشوری، تاکید کرد که فساد برادرزاده سلحشوری، به وی ارتباطی ندارد و نباید اجازه داد که برخی در فضای مجازی به او حمله کنند. رسایی در توئیت بعدی خود اما اشاره کرد که اصل این خبر تکذیب شده است و بابت عدم دقت در انتشار این خبر، عذرخواهی کرد.
با این حال تکذیب این خبر تاثیر چندانی بر شایعه پراکنی‌ها نداشت و برخی کاربران بدون رعایت موازین اخلاقی، همچنان به هشتگ سازی و حمله به پروانه سلحشوری ادامه دادند. در حالی که سلحشوری، خود در توئیتی به تکذیب این خبر پرداخت و به شایعه سازان نصیحت کرد که از خدا بترسند، مورد حمایت دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
«محمدرضا عارف» نماینده مجلس و رئیس فراکسیون امید، در حساب کاربری خود آورد: «اگر آن زمان که از عزاداری امام حسین(ع) سواستفاده جناحی شد و هویت مجلس را مورد هدف قرار دادند، هیات رئیسه از کیان مجلس دفاع می‌کرد، کار به جایی نمی‌رسید که با خبرسازی به دنبال پرونده‌سازی برای نمایندگان مجلس باشند. این حرکات نخ‌نما شده محکوم به شکست است.»
«محمود صادقی» نماینده دیگر فهرست امید نیز ضمن اشاره به توئیت‌های دو نماینده اصولگرای مجلس در ارتباط با پروانه سلحشوری، این توئیت‌ها را نشانه «انحطاط اخلاقی» یک جریان سیاسی دانست.
«عبدالکریم حسین زاده» دیگر نماینده مجلس بود که به این موضوع اشاره کرد و آورد: «هتک حرمت به وکیل زن، هتک حرمت به زنان ایرانی است و زیر سوال بردن نماینده توسط نمایندگان سقوط اخلاقی است. امیدی‌ها از این دو نفر شکایت خواهند کرد؛ اما امیدواریم آقای لاریجانی به پاسداری از مجلس برخیزد که این صدای دهل صدای گوش‌خراش نابود کردن صدای ملت است».
«سید فرید موسوی» نماینده مجلس، نیز به بحث در همین ارتباط پرداخت. در توئیت وی می‌خوانیم: «از دروغ بستن به یک زن مسلمان ابایی ندارند، اخلاق و شرافت را پای رقابت‌های حقیر سیاسی ذبح می‌کنند و لاف دین و اخلاق هم می‌زنند. دینداری و اخلاق‌مداری لقلقه زبان نیست؛ آقایان، شرافت را گم کرده‌اید».
«بهروز نعمتی» موج توئیتی ایجاد شده علیه سلحشوری را «پروژه حذف رقبا» دانست و افزود که گروهی «اخلاق و حریم شخصی را زیرپا گذاشته و توهین و تهمت را گلوله کرده و بر ملاج انسانیت شلیک می‌کنند».
«علیرضا رحیمی» هم نوشت: «درشرایطی که ظریف رجزهای آمریکایی‌ها را رصد می‌کند نمایندگان باید دروغ‌های همکاران خود را رصد کنند. با داس دروغ به دست نمایندگان اعزامی خود، عرصه کشمکش را از رسانه به مجلس کشاندند. بخشی ازدلواپسان، که ازکمپین ابزاری شفافیت نتیجه نگرفتند، اکنون به دروغ پراکنی علیه همکاران رو آورده‌اند.»
«حجت نظری» عضو شورای شهر تهران نیز ضمن مقایسه این موج تخربی با موج اتهامات علیه شهرداری تهران در شبکه اجتماعی توئیتر، به این نکته اشاره کرد که این تهمت‌ها برای «رسیدن به غرض سیاسی» است.
«شهربانو امانی» دیگر نماینده شورای شهر تهران هم این نوع اقدامات را به نزدیکی زمان انتخابات مربوط دانست و افزود که انتخابات نزدیک است و آن‌ها تهمت و افترا می‌زنند و از هر روش غیراخلاقی استفاده می‌کنند، چرا که می‌دانند سلحشوری نزد مردم عزت وآبرو دارد.
وضعیت هپکو؛ مقصر کیست؟
در حالی که وضعیت کارخانه‌های «هپکو» و «آذرآب» چندان مساعد نیست، دو جناح سیاسی، یکدیگر را به داشتن تقصیر در این وضعیت متهم می‌کنند. «غلامحسین الهام» در توئیتی به خدمات گذشته کارگران شرکت هپکو اشاره کرده و نوشت: «در جنگ هرجا کارگران هپکو و آذرآب اراک حضور داشتند، امور مهندسی جنگ آسان و سریع به نتیجه می‌رسید و غالباً این کارگران مردان حاضر در جنگ بودند و پرکار و باانگیزه.»
از یکسو کاربران و فعالان سیاسی اصولگرا، دولت را متهم می‌کنند که در قبال وضعیت هپکو بی‌تفاوت است و رویکردهای «لیبرالیسیتی» باعث شکل‌گیری وضعیت امروز هپکو اراک شده است؛ اما از سوی دیگر کاربران و فعالان سیاسی اصلاح طلب به بحث درباره واگذاری شرکت هپکو در دوره «دولت نهم» پرداخته و معتقدند که اقدامات این دولت باعث شده است تا امروز شرکت هپکو به این وضعیت بحرانی دچار شود.
«ابوالفضل سروش» نماینده مجلس نوشت که وضعیت امروز هپکو به دلیل «سوء مدیریت‌هایی» است که «ذره ذره طَی سال‌های گذشته» باعث بروز وضعیت فعلی این شرکت شده است.
بحث درباره نحوه واگذاری شرکت هپکو و اجرای روند خصوصی سازی برای این شرکت در نیمه دهه ۱۳۸۰ نیز از موضوعاتی بود که کاربران به آن اشاره و این پرسش را مطرح کردند که آیا این شرکت به صورت قانونی و صحیح به بخش خصوصی واگذار شده است؟ در صورتی که چنین نیست آیا نمی‌توان اینگونه واگذاری‌ها را ملغی کرد؟
 
کد مطلب: 115039
برچسب ها: پروانه سلحشوری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *