۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۰

نشنال جئوگرافی عکاسان ایرانی را تحریم کرد

موسسه نشنال جئوگرافی مانع حضور عکاسان ایرانی در مسابقه سالانه این موسسه شد.
به گزارش خبرآنلاین، موسسه نشنال جئوگرافی که نشریات و شبکه‌های تلویزیونی‌اش در حوزه‌های زیست‌شناسی، باستان‌شناسی، جغرافی و... فعال هستند، امسال در یک اقدام عجیب عکاسان ایرانی را تحریم کرده است.

در همین ارتباط، مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای به ممنوعیت حضور عکاسان ایران در مسابقه سالانه موسسه نشنال جئوگرافی اعتراض کرد.

در بیانیه مرکز هنرهای تجسمی آمده است: «اقدام موسسه نشنال جئوگرافی مبنی بر ممنوعیت حضور عکاسان ایران و چهار کشور دیگر در مسابقه سالانه این موسسه با هدف و رسالت این موسسه با سابقه که توسعه علم، معرفی و حفاظت از آثار طبیعی و توجه به باستان‌شناسی و زیست‌شناسی و علم جغرافیا است، مغایرت و تعارض دارد.»

این بیانیه ادامه داده است: «عکاسان ارزشمند ایران همواره در عرصه‌های مختلف نقش تاثیرگذاری داشته‌اند و در رویدادهای جهانی درخشیده‌اند و ممنوعیت حضور آنان در مسابقه عکس نشنال جئوگرافی از اهداف غیر علمی و غیر هنری این موسسه حکایت دارد.»

تا کنون در چندین مسابقه سالانه عکاسی نشنال جئوگرافی، عکاسان ایرانی در شاخه‌های مردم‌شناسی، طبیعت، معماری و حیات وحش موفق به کسب جایزه شده‌اند که همین سابقه، اقدام این موسسه را با پرسش‌هایی جدی روبرو می‌کند.
کد مطلب: 11539
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *