۰
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۶

ابتلای 26 نفر به ایدز در لردگان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: 26 نفر از اهالی روستای لردگان واقع در شهرستان چهارمحال بختیاری به ایدز مبتلا شده‌اند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: 26 نفر از اهالی روستای لردگان واقع در شهرستان چهارمحال بختیاری به ایدز مبتلا شده‌اند.
محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با فارس درباره جزئیات ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری به ویروس ایدز توضیح داد: بر اساس اطلاعات رسیده این روستا حدد 1800 نفر جمعیت دارد و متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان معیشتی 240 نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند که از این تعداد نیز 20 نفر معتاد تزریقی هستند.
وی تصریح کرد:‌همین موضوع باعث شیوع بیماری ایدز در روستای لردگان شده است و تنها 26 نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده‌اند.
قربانی گفت: انتشار این گونه اخبار موجب نگرانی مردم شده اما به صورت قاطع اعلام می‌کنم که از طریق انجام آزمایش‌ها و تست قند خون این انتقال بیماری صورت نگرفته است.
نماینده مجلس در خصوص بازداشت بهورز منطقه توضیح داد:‌ این فرد به دنبال بیماریابی بوده است و شجاعت این کار را داشته که به شناسایی بیماران بپردازد و گزارشات خود را به مراجع بالاتر اعلام کند.
وی تاکید کرد: باید این حس اعتماد و همکاری در بین مردم کشور ایجاد شود تا متخصصان نیز بتوانند با بیمار یابی برنامه‌ریزی دقیقی برای نظام سلامت کشور داشته باشند.
قربانی اضافه کرد: ما تاکنون تنها توانسته‌ایم 42 درصد از مردم کشور را در حوزه بیماری‌های واگیر بیماریابی کنیم که این کار نیازمند همکاری مردم و سازمان‌ها است.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها در موضوع اخیر باید به دنبال تزریق آرامش به جامعه باشند گفت: در این زمینه لازم است مراجع قضایی اقدام لازم را برای رسیدگی به وضعیت فرد بازداشت شده انجام دهند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مبتلایان در گروه سنی نوزاد تا بزرگسال قرار دارند.
کد مطلب: 115700
برچسب ها: لردگان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *