۰
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۵
وزیر صمت در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو:

مردم خودروی با کیفیت می خواهند

وزیر صمت گفت: مردم خودروی با کیفیت، قیمت مناسب، تنوع و کیفیت و خدمات پس از فروش صنعت خودروسازی می خواهند.
مردم خودروی با کیفیت می خواهند
 
 
وزیر صمت گفت: مردم خودروی با کیفیت، قیمت مناسب، تنوع و کیفیت و خدمات پس از فروش صنعت خودروسازی می خواهند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خودروکار، رضا رحمانی وزیر صمت در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو اظهار کرد: برگزاری این‌میز تخصصی جدید در حوزه تعمیق ساخت داخل، در واقع یک پیروزی جدید در جنگ اقتصادی است.

او ادامه داد : امروز زحمات و پیگیری ها در حوزه ساخت داخل دارد به بار می نشیند و از این بابت خوشحالم و هر قطعه ای را که میبینم به وجد می آیم چرا که با ساخت هر قطعه جوانی در جایی از کشور دوباره به کار برگشته است. همچنین ایجاد اشتغال و رونق تولید و آبادانی کشور  از ثمرات تعمیق ساخت داخل است.

او افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند که راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور، رونق تولید است.امروز تحریم یک اراده ای برای حل مشکلات کشور به وجود آورده است، از تحریمها فرصت ساختیم.

رحمانی خاطر نشان کرد: تا آخر سال پنج میز دیگر در حوزه ساخت داخل قطعات خودرو تکرار می شود، میز های تعمیق ساخت داخل برای مس و فولاد و برق و موتور سیکلت و... هم البته داریم که مجموع اینها رونق تولید و توسعه و آبادانی را در پی دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه عبارت نهضت ساخت داخل بار معنایی دارد، یعنی کار نهضتی باید انجام  شود تصریح کرد: باید تغییر در نگاه خودمان ایجاد شود و همه به این باور برسند که راه نجات کشور، تولید ملی و ساخت داخل است و به برکت مقام معظم رهبری این باور و نگاه ایجاد شده است.

او افزود: مقام معظم رهبری تولید را امری مقدس و حفظ تولید و اشتغال را امری جهادی دانسته اند و ما در این راستا ۷ محور راهبردی برای رونق تولید اعلام کردیم که اولین آن تعمیق ساخت است و  نهضت ساخت داخل ذیل آن است.
 
رحمانی ادامه داد: مردم خودروی با کیفیت، قیمت مناسب، تنوع و کیفیت و خدمات پس از فروش صنعت خودروسازی می خواهند و این مهم را مسئولان برنامه ریزی کنند و مدنظر قرار دهند.در برنامه ریزی ها  باید نگاهمان به آینده باشد؛ صنعت خودور به سرعت در حال پیشرفت در دنیا است.

او تاکید کرد:  با داخلی سازی ۳ قطعه میز اول ۲۰ هزار خودرو از کف پارکینگ خارج و تحویل مردم شده است که این قابل توجه است. دشمن انتظار داشت دومینوی تعطیلی کارخانجات ایجاد شود، نقشه دشمن با کار جهادی شکست خورده است.

وزیر صمت ادمه داد: کار مدیران و کارگران و مهندسان در این شرایط سخت اقتصادی تحمیلی قابل تقدیر است، در این جنگ اقتصادی همه به نوعی مشارکت داشته اند.

او تاکید کرد: نباید وقتی یک مدیر عوض شد، برنامه ها  و سورس ها نیز تغییر کند، باید قراردادها طولانی مدت باشد. قطعه ساز و خودروساز در کنار هم اند، مشکلات یکی در واقع مشکلات دیگری است، به هم وابسته اند و این نزدیکی باید بیشتر شود.

رحمانی ادامه داد:  صدا و سیما در امر رونق تولید جهادی جلو آمده است، در راه رونق تعارفی نداریم.

او خاطر نشان کرد: واردات سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است و این کاهش در کالاهای مصرفی بالای ۳۰ درصد بوده است که این جهت گیری کشور است.

وزیر صمت بیان کرد: هر کس در هر جای کشور می تواند قطعه و کالایی تولید کند پای کار بیاید، ما واردات کالای مشابه آن را ممنوع می کنیم، همانگونه که واردات ۱۵۰۰ کد تعرفه را تاکنون ممنوع کرده ایم.

رحمانی با بیان اینکه برای رونق تولید همه باید پای کار بیایند، همه باید به این باور برسند که راه نجات کشور همین رونق تولید است عنوان کرد: تامین نقدینگی و سرمایه در گردش و نحوه دسترسی به منابع مالی برای حمایت از رونق تولید و تعمیق ساخت داخل باید مدنظر قرار گیرد، ظرفیت کم نظیری در تولید داریم و مشکلات باید برای استفاده از این ظرفیت ها رفع شود.

او ادامه داد: رابطه خودروساز با قطعه ساز باید سالم باشد؛ مبارزه با فساد در دستور کار است، صنعت در محیط فساد نمی تواند رشد کند.

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: هر نمایشگاهی که برگزار می شود باید پیوست ساخت داخل و حمایت از استارت آپ ها و شرکتهای دانش بنیان را داشته باشد.

او خاطر نشان کرد: نقدینگی های درون جامعه یک ظرفیت عظیمی است که باید با شیوه های نوین تامین مالی به سمت تولید داخل و خودکفایی بیاید و مردم هم از این حرکت استقبال می کنند چراکه با راه اندازی چرخه تولید و رونق تولید، چرخه اقتصاد هم راه میفتد.

 

 
کد مطلب: 115802
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *