۰
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۲

تشدید تحریم‌ها،جنگ روانی است

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با مشخص خواندن مطالبات ایران در جریان مذاکرات گفت: ایران به فناوری غنی سازی دست‌یافته و خواستار آن است که به‌ عنوان یک عضو باشگاه کشورهای هسته‌ای پذیرفته شود.
احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری اینکه مشکلات ایران و غرب فقط بر سر مسائل هسته‌ای نیست، گفت: حتی اگر از فرایند غنی سازی و نیل به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیز صرف‌نظر کنیم غربیان باز بهانه‌ای دیگر می‌تراشند.
نماینده مردم اردستان در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: مطالبات غربی‌ها از ایران منصفانه و منطقی نیست، آنها می‌گویند غنی‌سازی بیست درصد را متوقف کنید و سایت فوردو را ببندید و حتی انتظار دارند هر آنچه در این مدت غنی‌سازی کرده‌ایم به یک کشور خارجی بفرستیم تا به قول خودشان اعتماد‌سازی کنیم در حالی که ما به صورت خودکفا و بدون دریافت هیچ کمکی از غرب به فناوری بومی و صلح‌آمیز هسته‌ای رسیده‌ایم.
وی افزود: ایران در طی مذاکرات هسته‌ای پیشنهاد داد‌ که غرب حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی به رسمیت بشناسد تا تهران برای آرام‌سازی خاور‌میانه و کنترل اوضاع منطقه کمک کند ولی غرب و به خصوص آمریکا معتقدند که ایران تا حد لازم باید منزوی شود و نقشی در کنترل و مدیریت مسائل منطقه نداشته باشد اما دست و پا زدن‌های آنها راه به جایی نمی‌برد.
اردستانی گفت: ایران و غرب در دو فضای متفاوت بسر می‌برند چرا که قدرت‌های جهانی خواستار کناره گیری تهران از فعالیت‌های هسته‌ای هستند ولی جمهوری اسلامیبر حقوق ملت خود پافشاری می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس‌‌ درباره اعمال تحریم های جدید از جانب غرب گفت: این کار آنها در تداوم همان سیاست چماق و هویج است چرا که اساساً این تحریم‌ها موضوعیت ندارند و صرفاً نوعی جنگ روانی محسوب می‌شوند.
اواخر آذر ماه دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو ۱+۵ آغاز می‌شود تا طرفین پیشنهادهای خود را روی میز مذاکره به بحث و بررسی بگذارند.
کد مطلب: 11613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *