۰
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳

واکنش عربستان به انفجار در نفتکش کشورمان

گارد ساحلی عربستان با صدور بیانیه‌ای درباره حادثه روی داده برای نفت‌کش کشورمان در دریای سرخ، تاکید کرد که ریاض به حفاظت از امنیت دریانوردی بین‌المللی پایبند است.
گارد ساحلی عربستان با صدور بیانیه‌ای درباره حادثه روی داده برای نفت‌کش کشورمان در دریای سرخ، تاکید کرد که ریاض به حفاظت از امنیت دریانوردی بین‌المللی پایبند است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الریاض، سخنگوی گارد ساحلی عربستان در این بیانیه آورده است: ساعت 11:47 روز جمعه یکی از ایستگاه‌های ساحلی ما در جده پیامی حاوی یک ایمیل از کاپیتان نفت‌کش (Sabiti) با پرچم ایران مخابره کرد که حاکی از آسیب دیدگی در قسمت جلویی کشتی بود که باعث نشت نفت از تانکر و مخازن این نفت‌کش به دریا شده بود.
در این بیانه آمده است: بعد از بررسی داده‌ها برای ارائه هرگونه کمک لازم به نفت‌کش، مشخص شد که این کشتی به مسیر خود ادامه داده و در فاصله 67 مایلی جنوب غربی بندر جده قرار دارد و سیستم‌های ردیاب خود را خاموش کرده است و به تماس‌های ما پاسخی نداد. ساعت 13: 50 آخرین موقعیت این نفت‌کش رصد شد که در 79 مایلی جنوب غرب بندر جده بود و 64 مایل با نزدیک‌ترین نقطه در ساحل عربستان فاصله داشت و با سرعت 9.7 گره دریایی به سمت 152 درجه در حرکت بود.
گارد ساحلی عربستان تاکید کرد: ریاض بر تعهد و اصرار خود بر حفظ امنیت دریانوردی بین‌المللی تاکید دارد و به تمامی معاهده‌ها و عرف بین‌المللی در این باره پایبند است.
بنا بر اعلام مسئولان کشورمان، نفت‌کش ایرانی Sabiti متعلق به شرکت ملی نفت‌کش (NITC) صبح روز جمعه (۱۹ مهرماه) در دو انفجار جداگانه که در ساعت‌های ۵ و 5:20 دقیقه صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی رخ داد، دچار انفجار در بخش بدنه شد.
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حمله به نفت کش ایرانی در دریای سرخ اظهار داشت: راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین المللی که با هدف ناامن سازی رفت و آمد شناورهای تجاری انجام می شود بدون پاسخ نخواهد ماند.
کد مطلب: 116264
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *