۰
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۱

رقابت ایران، روسیه و گرجستان برای قهرمانی کشتی

در روز پایانی کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان، ۳ تیم ایران، روسیه و گرجستان برای کسب عنوان قهرمانی رقابت نزدیکی با هم خواهند داشت.
در روز پایانی کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان، ۳ تیم ایران، روسیه و گرجستان برای کسب عنوان قهرمانی رقابت نزدیکی با هم خواهند داشت.
به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان ۲۰۱۹ در بوداپست مجارستان، روسیه با یک طلا، یک نقره، یک برنز ، یک عنوان پنجمی و مجموع ۷۰ امتیاز در صدر ایستاد، گرجستان با ۳ نقره و یک عنوان پنجمی و ۷۰ امتیاز بواسطه نداشتن طلا در رتبه دوم قرار گرفت و ترکیه نیز با ۳ برنز و یک عنوان پنجمی و مجموع ۵۹ امتیاز در جایگاه سوم جای گرفت.

اما ایران نیز در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست با ۲ مدال طلا و مجموع ۵۲ امتیاز در جایگاه چهارم جای دارد.

در جریان رقابت های ۵ وزن دوم نیز ایران شانس رسیدن به یک طلا و ۳ برنز را دارد، محمدرضا گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم راهی فینال شد، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰، سجاد ایمن طلب در ۶۷ و محمد هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم نیز راهی گروه بازنده‌ها شدند تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کنند. روسیه و گرجستان نیز هر کدام شانس رسیدن به یک طلا و ۲ برنز را دارند.

با توجه به وضعیت تیم های مدعی در ۵ وزن دوم،  ایران در مجموع این رقابت‌ها می‌تواند به حداقل ۸۴ و حداکثر ۱۲۲ امتیاز برسد. روسیه نیز شانس رسیدن به ۱۰۰ تا ۱۲۷ امتیاز را دارد و گرجستان نیز بین ۱۰۴ تا ۱۲۵ امتیاز را کسب خواهد کرد.

به این ترتیب ۳ تیم ایران، گرجستان و روسیه هر ۳ برای ایستادن بر سکوی نخست جهان شانس دارند و باید دید در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی امیدهای جهان که امشب(یکشنبه) خواهد بود، کدام یک از این تیم ها بر سکوی نخست جهان قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، پیش از این تیم کشتی آزاد ایران با اختلاف اندک نسبت به روسیه در جایگاه دوم قرار گرفت، این در حالی بود که یکی از آزادکاران ایران بدلیل سهل انگاری فرصت حضور در این رقابت‌ها را بدلیل اتمام اعتبار پاسپورت از دست داد تا به راحتی شانس قهرمانی از ایران گرفته شود.
کد مطلب: 117534
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *