۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۷
فرمانده ناجا:

پلیس خیرخواه مردم است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پرداخت عالمانه، هوشمندانه و هنرمندانه در صدا و سیما، یکی از مطالبات پلیس است، گفت: امروزه صدا و سیما دستگاه امنیت‌آفرین است.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران سریال تلویزیونی «دیوار»، با بیان اینکه نمایش فیلم‌هایی در حوزه اقتدار و عملکرد نیروی انتظامی، گاهی جنبه تبلیغی صرف ندارد، گفت: گاها پخش برنامه‌های نیروی انتظامی، پاسخ به یک نیاز اجتماعی مردمی است.
وی با بیان اینکه پرداخت عالمانه، هوشمندانه و هنرمندانه با توجه به فرهنگ اسلامی ایرانی موجب شده که نقش رسانه در تامین نظم و امنیت افزایش یابد، گفت: یکی از ویژگی‌های برنامه‌های تلویزیونی برای نیروی انتظامی، باورپذیر بودن است، چرا که مردم آنچه را که می‌بینند باید برایشان باورپذیر باشد.
احمدی‌مقدم با اشاره به نقش صدا و سیما در ارتقای احساس امنیت، با بیان اینکه گاها انتقاداتی در مورد اینکه چرا شما تنها به نشان دادن پلیس خوب در تلویزیون اقدام می‌کنید؟ گفت: نشان دادن خوبی پلیس تبلیغ نیست، بلکه سرلوحه‌ای برای ماموران نیروی انتظامی است که به آن درجه و مرحله برسند.
فرمانده ناجا با بیان اینکه فرار از صحنه‌های اکشن که تنها جنبه اقتدار نمادین و خیالی دارند، یکی از ویژگی‌های فیلم‌های تلویزیونی پلیسی در خارج از کشور است، گفت: پلیس ایران وارد معقوله‌های اجتماعی شده و باید نشان داده شود که پلیس خیرخواه مردم است.
وی با بیان اینکه با توجه به فرهنگ جامعه باید به مسائل اجتماعی واقعی بپردازیم، گفت: این روش که از یک فیلم خارجی کپی شود و به آن ظاهر ایرانی دهیم، نه تنها موجب جلب مردم نمی‌شود، بلکه آموزشی نیز به مردم ارائه نمی‌شود.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه پرداخت هوشمندانه، عالمانه و هنرمندانه، یکی از نیازهای پلیس در صدا و سیما است، گفت: انتظار ما از صدا و سیما بیش از یک رسانه صرف است که تنها جنبه ویترینی پلیس را به تصویر می‌کشد، بلکه صدا و سیما دستگاه امنیت‌آفرین و خالق امنیت است.
فرمانده ناجا با بیان اینکه اگر در سریال و فیلم تلویزیونی مسائل مردم مطرح شود، مخاطبان زیادی جلب می‌شوند، گفت: باید درک صحیحی از مسائل اجتماعی مردم داشت، به گونه‌ای که فیلم برای مخاطبان باورپذیر باشد، نه اینکه تنها جنبه کارتونی و ویترینی داشته باشد.
وی با بیان اینکه پلیس دشمن مجرمان هم نیست و قصد ندارد آنها را هدایت و به دامن قانون برگرداند، گفت: پلیس می‌تواند با پرداختن به ریشه‌ها و پیشگیری از وقوع جرایم، نسبت به تقویت جنبه اجتماعی خود اقدام کند.
فرمانده ناجا ضمن تقدیر و تشکر از عوامل سازنده سریال «دیوار» با بیان اینکه مردم نقش اول و آخر را در تامین امنیت ایفا می‌کنند، گفت: کسب موفقیت برای پلیس به اتکای مردم است و باید پذیرفت که مقوله امنیت بومی است و نمی‌توان شاخص‌های خارجی را کپی کرد.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، احساس بروز جرم در جامعه کاهش داشته است، گفت: روند احساس بروز جرم در جامعه رو به بهبود است. 
سردار بهمن کارگر، در مراسم تقدیر و تشکر از عوامل تولید سریال «دیوار» که به مناسبت هفته نیروی انتظامی از رسانه‌ ملی پخش شد، گفت: از نظر کمیت و کیفیت برنامه‌های هفته ناجا وضعیت مناسبی داشته‌ایم.
وی در تشریح عملکرد فعالیت نیروی انتظامی در صدا و سیما، گفت: در سال ۹۱ در حوزه برنامه‌های استانی بیش از یک هزار برنامه در حوزه صدا پخش شد که مجموعا ۳۳ هزار دقیقه بود.
کارگر با بیان اینکه در حوزه سیمای استانی، ۸۴۶ برنامه ساخته شد، گفت: مجموعا ۱۲ هزار و ۸۱۰ دقیقه برنامه در مورد نیروی انتظامی در شبکه‌های استانی پخش شد.
معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه ۱۴۰ برنامه زنده در حوزه صدا از صدا و سیمای ملی پخش شد، گفت: این برنامه‌ها ۲۵۰۰ دقیقه بودند.
به گفته وی، ۵۰ برنامه زنده تلویزیونی از صدا و سیمای ملی پخش شد که مجموعا یک هزار و ۵۱۰ دقیقه بود.
کارگر با بیان اینکه میزان تعاملات و برنامه‌های نیروی انتظامی در صدا و سیما در سال ۹۱، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: بیشتر برنامه‌ها مشارکتی بود.
وی در پایان با بیان اینکه همکاری صدا و سیما با نیروی انتظامی در حد اعلی بود، گفت: همکاری و مشارکت نیروی انتظامی روز به روز بهتر می‌شود، به گونه‌ای که تهیه سریال «دیوار» با رویکرد جدید نیروی انتظامی و در راستای تحقق شعار «سرمایه اجتماعی – اساس اقتدار ما» بود. 
همچنین دارابی – معاون سیما – با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی بلافاصله بعد از هفته دفاع‌مقدس آغاز می‌شود، گفت: این در حالی است که برابر تقویم مناسبتی کشور، هفته ناجا و دفاع‌مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید تقارن دارد و این مسئله فضا را برای رسانه سنگین‌تر می‌کند که اگر امکان جابجایی مناسبت‌ها وجود داشته باشد، فضای تنفسی بیشتری برای رسانه ایجاد می‌شود. 
معاون سیما با بیان اینکه برابر تدابیر فرمانده ناجا و معاون اجتماعی نیروی انتظامی، پلیس رویکرد جدیدی با رسانه تعریف کرده است، گفت: امروز مقوله امنیت و احساس امنیت در هر جامعه‌ای در صدر مطالبات مردمی است.
وی با بیان اینکه وظیفه ما است که در رسانه ملی، ماموران نیروی انتظامی را که به عنوان مجاهدان فی سبیل‌الله معرفی شده‌اند، حمایت کنیم، گفت: کارهای نمایشی فصل مشترک نیروی انتظامی و تلویزیون است که امسال مجموعه تلویزیونی «دیوار» در راستای این موضوع ساخته شد که بر اساس نظرسنجی‌ها به لحاظ رضایت و جذب بینندگان جایگاه خوبی داشته است. 
در پایان این مراسم که با حضور سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، صوفی - معاون صدا، دارابی – معاون سیما و جمعی از هنرمندان این سریال برگزار شد، از عوامل فیلم «دیوار» تقدیر و تشکر شد.
کد مطلب: 11770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *