۳
۳
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۱

چرا برنامه انتخاباتی عارف در شبكه جام جم قطع شد؟

چرا برنامه انتخاباتی عارف در شبكه جام جم قطع شد؟
به نظر مي‌رسد ظلم به اصلاح‌طلبان پاياني ندارد. اين بار نوبت به عارف رسيده كه طعم اين ظلم را بچشد. به گزارش پایگاه خبری فریادگر، نخستین برنامه تلویزیونی اين كانديداي منتسب به اصلاح‌طلبان كه از شبكه جام جم پخش مي‌شد پس از گذشت ۱۵ دقيقه قطع شد. پس از آن اين شبكه به صورت زيرنويس اعلام كرد كه اين برنامه در زمان ديگري پخش خواهد شد.در اولين زيرنويس اعلام شد: «بينندگان محترم به علت قطع صدا، ادامه برنامه انتخاب ايراني تا چند لحظه ديگر.» دقايقي بعد نيز اين زيرنويس پخش شد كه «با عرض پوزش به علت مشكل فني، برنامه در فرصت مناسب پخش مي‌شود.»
سخنان عارف چه زماني قطع شد؟
اظهارات عارف زماني قطع شد كه وي پيش از آن به تمجيد از هاشمي و خاتمي پرداخته بود. وي با تقدير از طرح گفتگوی تمدن‌ها كه مبدع آن رئيس جمهور اصلاحات بود بيان مي‌كرد كه براي برون رفت از وضعيت فعلي بايستي به دنبال تنش زدايي بود. عارف همچنين هاشمي را از استوانه‌هاي نظام دانست و به تقدير از عملكرد او پرداخت. وي در ادامه با انتقاد از ايجاد موانع براي جوانان به ذكر يك مثال در اين باره پرداخت. وي گفت: « چرا بايد زمانيكه از جوانان براي شغل مصاحبه مي‌شود پرسيده شود كه در سال ۸۸ به چه كسي راي داده است؟» عارف اين نوع اقدامات را ورود به حريم خصوصي افراد دانسته بود. نكته جالب توجه آن جا بود زمانيكه عارف قصد داشت در مورد وضعيت كنوني در اقتصاد و معشيت مردم وعده دهد برنامه‌ او قطع شد. جالبتر آنكه پس از قطع سخنان او مسئولان صداوسيما بلافاصله سخنان يك روحاني مشهور اصولگرا را پخش نمودند كه وي در اظهارات خود به موضوع وعده‌هاي دروغ مي‌پرداخت. او مي‌گفت:" مردم نبايستي گول وعده‌هاي كانديداها را بخورند زيرا برخي از اين وعده‌ها نادرست است." پخش اين سخنان پس از قطع برنامه عارف جاي تامل داشت.
يك پرسش از صداوسيما
با توجه به اينكه اين برنامه از قبل ضبط شده بود قطع آن با اما و اگر همراه است. معمولا در برنامه‌هاي زنده اينگونه نواقص بوجود مي‌آيد كه اتفاقا در آن هم پس از لحظاتي نقص فني رفع و ادامه پخش از سرگرفته مي‌شود. بنابراين مشخص نيست چگونه برنامه‌اي كه از پيش ضبط شده بود و بارها اعضاي هيئت نظارت صداوسيما آن را بازبيني نموده اند ممكن است پخش آن با مشكل مواجه شود؟ مهمتر اينكه چرا مسئولان اين سازمان با اين همه ادعا نتوانسته پس از دقايقي پخش آن را از سر بگيرند؟
كارنامه ناموجه صداوسيما
سالي كه نكوست از بهارش پيداست. به نظر مي‌رسد صداوسيما در سال ۹۲ هم مثل ۸۸ نتواند كارنامه چندان روشني را در انتخابات از خود باقي بگذارد. زيرا از همين ابتدا برنامه‌هاي انتخاباتي اين رسانه پرخرج اما كم سود با مشكلات اساسي مواجه است. گذشته از تبعيض‌هاي روا داشته به اصلاح‌طلبان كه ديگر در اين رسانه به رويه تبديل شده است صداوسيما از نظر سياست‌هاي رسانه‌اي بسيار آماتور و سطح پايين است. وقتي كه مقرر شده كانديداها در صداوسيما خود را عرضه نمايند تا مردم بتوانند براساس سليقه خود انتخاب كنند ديگر دست اندازي اين رسانه چه معني مي‌دهد؟ در اولين برنامه انتخاباتي كه متعلق به محسن رضايي بود دو قسمت از برنامه اين كانديدا سانسور شد كه اعتراض ستاد وي را در پی داشت. صداوسيما نيز تا لحظه تنظيم اين گزارش هيچ واكنشی به اين موضوع نشان نداده است. بنابراين مشخص نيست فلسفه برنامه‌هاي انتخاباتي صداوسيما براي كانديداها چيست؟ اگر ايشان از بيان برخي نقاط ضعف هراس و دلهره دارند پس چرا اجازه پخش چنين برنامه‌هايي را مي‌دهند؟ معمولا مسئولان صداوسيما خيلي تمايل دارند اخبار ايران را با آمريكا مقايسه نمايند. در هر رخدادي بلافاصله خبرنگار اين رسانه به حوالي كاخ سفيد مي‌رود و با مردم آمريكا مصاحبه مي‌گيرد و سپس نتيجه‌گيري مي‌نمايد كه تا لحظاتي ديگر ايالات متحده نابود خواهد شد! حال اين سوال مطرح است آيا در برنامه‌هاي انتخاباتي آمريكا نيز شاهد چنين اقداماتي از سوي آنان هستيم؟ آيا تاكنون شده مناظره نماينده‌هاي دمكرات و جمهوري خواه به دليل يك انتقاد يا بيان برخي واقعيات قطع شود؟!
کد مطلب: 31526
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حامي مظلومان
Latvia
ظلم به مظلوم پايان ندارد.
فرهادیان
سلام..خسته نباشید..سایت خیلی خوبی دارید..من یکی از خبرهاتونو تو سایت بیتوته خوندم راغب شدن بیام تو سایتتون بیتشر باهاش آشنا بشم..چرا مثل بقیه سایتهای خبری اطلاع رسانی نمی کنید و بی سروصدا کارمی کنید
طاها
اینها فقط تخریب بلدن
وفاق و همراهی براشون بی معنیه
میبینن که مملکت تو چه وضعیه باز هم دست بر نمی دارن