۰
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴

صادرات کالا در مرز مهران متوقف شد

فرماندار مهران، گفت: عملیات صادرات کالا در مرز مهران از چهارم آبان‌ماه به مدت پنج روز متوقف می‌شود.
"عباس نصراللهی" در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این مهم به واسطه برگزاری جشن عید سعید قربان در کشور عراق اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به توافقات به عمل آمده با مقامات عراقی، فعالیت اقتصادی و تجاری بازارچه مرزی مهران به مناسبت عید سعید قربان از تاریخ چهارم آبان‌ماه به مدت پنج روز تا تاریخ هشتم آبان‌ماه متوقف خواهد شد.

فرماندار مهران اظهار کرد: البته کار تردد زوار برقرار بوده و تنها مراودات تجاری مرز بین‌المللی مهران در مدت مذکور به طور موقت تعطیل خواهد شد.

نصرالهی گفت: تجار دو کشور می‌توانند از سه‌شنبه هفته آتی بار دیگر فعالیت‌های تجاری خود را بر اساس روال گذشته آغاز کنند.

فرماندار مهران همچنین با اشاره به وضعیت صادرات کالا از مرزمهران از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۳۵۳ هزار تن انواع کالا از طریق بازارچه مرزی مهران به کشور عراق صادر شده است.

نصراللهی افزود: در هفت ماهه نخست امسال صادرات انواع کالا از طریق گمرکات استان ایلام به خارج کشور از نظر وزنی ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

وی گفت: این میزان صادارت کالاهای مختلف از طریق مرز بین‌المللی مهران به لحاظ ارزشی ۵۱۰ میلیون دلار برآورد شده است که از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۳ درصد رشد را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود که با تلاش و جدیت بیشتر زمینه برای ادامه این روند در استان فراهم شود.

فرماندار شهرستان مرزی مهران، اضافه کرد: بیش از ۶۹ هزار دستگاه تریلر و کامیون کار حمل و ‏نقل کالاهای صادراتی را به بازارچه بین‌المللی مهران انجام داده‌اند که نسبت به سال گذشته ‏‏۸۳ درصد افزایش داشته اند. ‏

نصراللهی ادامه داد: عمده محصولات صادراتی به کشور عراق انواع مصالح ساختمانی، خودرو و ساخته‌های فلزی و پلاستیکی میوه و تره بار است.
کد مطلب: 11815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *