۰
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۲

گفت‌وگوی تلفنی باقری و اشمیت

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی، از گفت‌وگوی تلفنی معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و معاون اشتون خبر داد.
یکی از سخنگویان «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در مصاحبه روز گذشته(پنجشنبه) خود با خبرگزاری «فرانسه»، از گفت‌وگوی تلفنی روز چهارشنبه «هلگا اشمیت» معاون اشتون با «علی باقری» معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به منظور به روز رسانی اطلاعات و آگاهی ایران از جدیدترین مباحثات صورت گرفته با محور برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره اعلام کرد: این تماس تلفنی در چارچوب تلاش های دیپلماتیک جاری با هدف رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک در قبال موضوع هسته ای ایران که توسط اشتون مدیریت می شود، صورت گرفت.
بر اساس اعلام این سخنگو، اتحادیه اروپا از این تماس تلفنی،‌ برای مطلع کردن ایران از مباحثات صورت گرفته در نشست تاریخ ۲۷ سپتامبر سال جاری بین ۵ عضور دائمی شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان در نیویورک با محور برنامه هسته ای تهران استفاده کرد.
سخنگوی اشتون گفت که در این تماس تلفنی به عزم آنها (گروه۱+۵) برای پیدا کردن راه حلی دیپلماتیک درباره ضرورت مشارکت فوری ایران در یک فرآیند اعتماد سازی با هدف حل و فصل نگرانی های بین الملل درباره ماهیت برنامه هسته ای تهران تاکید شد.
این خبر در حالی منتشر می شود که وزرای امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هفته گذشته در رابطه با تحمیل دور جدید تحریم ها علیه ایران به بهانه برنامه هسته ای تهران به توافق رسیدند.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه مصاحبه خود با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که تماس تلفنی روز چهارشنبه با ایران با یک تماس تلفنی دیگر بین اشتون و «سعید جلیلی» به منظور بحث درباره گام های بعدی در مذاکرات پیگیری خواهد شد.
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه هفته گذشته اعلام کرد که دور جدید مذاکرات نمایندگان ایران و گروه «۱+۵» با حضور "کاترین اشتون" و "سعید جلیلی" احتمالا در ماه نوامبر برگزار خواهد شد که البته محل این دیدار هنوز مشخص نیست.
 
کد مطلب: 11884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *