۰
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳

سفر نخست وزیر سودان به آمریکا

نخست وزیر سودان برای سفر شش روزه و رسمی به ایالات متحده رفته است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان قرار است با مقام‌های آمریکایی درباره همکاری دو جانبه گفتگو کند. اخیرا ابراهیم البداوی، وزیر اقتصاد سودان گفته بود که نخست وزیر این کشور قرار است با رئیس بانک جهانی و مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول با هدف لغو تحریم‌های اعمال شده بر این کشور آفریقایی دیدار کند. آمریکا در ۱۹۹۷ علیه سودان تحریم‌های اقتصادی وضع کرد و این کشور را از ۱۹۹۳ در فهرست کشورهای حمایت کننده مالی تروریسم قرار داده است. در اکتبر ۲۰۱۷، آمریکا تصمیم گرفت تا تحریم‌های اقتصادی علیه سودان به صورت دائم بردارد اما این کشور را در فهرست کشورهای حامی تروریسم نگه داشت. حذف سودان از فهرست حامیان تروریسم همچنان یکی از چالش‌های بزرگی است که دولت انتقالی این کشور که در سپتامبر گذشته میلادی تشکیل شد، با آن روبروست.
زبه گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان قرار است با مقام‌های آمریکایی درباره همکاری دو جانبه گفتگو کند.
اخیرا ابراهیم البداوی، وزیر اقتصاد سودان گفته بود که نخست وزیر این کشور قرار است با رئیس بانک جهانی و مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول با هدف لغو تحریم‌های اعمال شده بر این کشور آفریقایی دیدار کند.
آمریکا در ۱۹۹۷ علیه سودان تحریم‌های اقتصادی وضع کرد و این کشور را از ۱۹۹۳ در فهرست کشورهای حمایت کننده مالی تروریسم قرار داده است.
در اکتبر ۲۰۱۷، آمریکا تصمیم گرفت تا تحریم‌های اقتصادی علیه سودان به صورت دائم بردارد اما این کشور را در فهرست کشورهای حامی تروریسم نگه داشت.
حذف سودان از فهرست حامیان تروریسم همچنان یکی از چالش‌های بزرگی است که دولت انتقالی این کشور که در سپتامبر گذشته میلادی تشکیل شد، با آن روبروست.
کد مطلب: 119208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *