۰
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۵
اتحادیه بین‌المجالس خواستار شد؛

آزادی فوری نمایندگان پارلمانی فلسطین

اتحادیه بین‌المللی بین‌المجالس به اتفاق آراء آزادی فوری نمایندگان مجلس قانونگذاری (پارلمان) فلسطین از زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شد و بر توقف سیاست بازداشت اداری علیه نمایندگان تاکید کرد.
به نقل از خبرگزاری معا، اتحادیه بین‌المللی بین‌المجالس خواستار آزادی فوری نمایندگان پارلمانی فلسطین از جمله «مروان البرغوثی» و «احمد سعدات» شد.
این اتحادیه تاکید کرد که ربایش برغوثی و سعدات نقض آشکار حقوق بین‌الملل است و باید هر چه سریع‌تر نمایندگان پارلمانی فلسطین از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند و این رژیم باید شرایط زندان‌ها و اجازه به خانواده‌های برغوثی و سعدات برای ملاقات با آنها را فراهم سازد.
این اتحادیه در بیانیه خود همچنین نسبت به تداوم تبعید سه نماینده فلسطین از قدس ابراز نگرانی کرده و اقدام اسرائیل در بیرون راندن این نمایندگان از خانه‌های خود را اقدامی غیرقانونی و غیرانسانی توصیف کرد.
اتحادیه بین‌المللی بین‌المجالس همچنین تصمیم گرفت تا هیئتی ویژه از کمیته شرق وابسته به این اتحادیه را به فلسطین جهت اطلاع یافتن از اوضاع آن اعزام کند تا گزارشی از اوضاع فلسطین را تهیه و آن را در نشست آتی اتحادیه که قرار است نوامبر آینده برگزار شود، ارائه کند.
کد مطلب: 11923
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *