۰
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵
مدیر آموزش و پرورش کاشمر اعلام کرد؛

جایزه برای معرفی بازماندگان از تحصیل

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: به کسانی که بتوانند افرادی را معرفی کنند که به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل بازمانده‌اند؛ جایزه نقدی داده خواهد شد.
 مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: به کسانی که بتوانند افرادی را معرفی کنند که به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل بازمانده‌اند؛ جایزه نقدی داده خواهد شد.
علی طاهریان در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز 24 آذرماه برگزار شد، عنوان کرد: نهضت سواد آموزی باید بیشتر به سمت آموزش مهارت‎های اجتماعی و فرهنگ سازی در سطح جامعه برود، باید کاری کرد که بی‌سوادان خودشان به دنبال ما بیایند، گاه برخی از اینکه زیاد به درب خانه‎شان برای یادگیری سواد می‌رویم، ناراحت می‌شوند.
وی ادامه داد: امسال یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش کاشمر جشن گرفته خواهد شد و همزمان نیز برای اولین بار در سطح کشور مرکز اسناد آموزش و پرورش در این شهرستان افتتاح می‎شود. برای استخراج اسناد ارزشمند آموزش و پرورش کاشمر بیش از 4 ماه کاوش شده است و تجهیزات مورد نیاز برای این مرکز نیز تهیه شده است.
طاهریان بیان کرد: با توجه به اینکه هنرستان‌های شهرستان در سال‌های اخیر وارد فضای کار عملی شده‎اند و برای برخی ادارات و همچنین شهرداری پروژه‎هایی را از جمله ساخت المان‌های سطح شهر، فضاسازی و زیباسازی مدارس انجام می‎دهند، تلاش می‎کنیم محلی برای فروش دست سازه‎های دانش‌آموزان هنرستان و کار و دانش ایجاد شود تا ضمن کسب درآمد از طریق فروش محصولات رقابتی بین هنرستان‌ها ایجاد گردد.
97.79 درصد جمعیت کاشمر باسوادند
در این جلسه رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش کاشمر گفت: با توجه به اینکه آمار بی‎سوادی و کم‌سوادی در شهرستان کمتر شده به همین دلیل رویکرد سوادآموزی به سمت مراکز یادگیری محلی و آموزش مهارت‎های زندگی و فنی و حرفه‎ای پیش رفته است.
کاظم عابدی افزود: در همین راستا طی سال 95 و سال گذشته 5 مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در شهرستان شروع به کار کردند که یک مرکز در شهر و 4 مرکز دیگر در روستاها فعال هستند.
وی عنوان کرد: در هرکدام از این مراکز روزانه حداقل 20 نفر از افراد کم‌سواد و بی‌‏سواد در کنار سواد آموزی، مهارت‎های زندگی و فنی و حرفه‌ای را فرا می‎گیرند، برای این مراکز 40 مهارت تعریف شده است.
رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش کاشمر گفت: براساس سرشماری سال 95 جمعیت 10 تا 49 سال شهرستان 104 هزار و 413 نفر بوده که از این تعداد 4 هزار و 462 نفر افراد بی‎سواد و معادل 95.8 درصد جمعیت باسواد بوده‎اند، در سال 96 براساس پایه آماری جمعیت سال 95 نیز تعداد افراد بی‎سواد به 3 هزار و 439 نفر کاهش و میزان افراد باسواد شهرستان به 96.71 درصد افزایش یافته و سال گذشته نیز آمار بی‎سوادی به 2 هزار و 307 نفر کاهش و میزان افراد باسواد نیز به 97.79 درصد افزایش یافته است.
وی مطرح کرد: اکنون 110 نفر آموزش دهنده داریم، علی‌رغم اینکه از تیرماه 98 ثبت‌نام در این مراکز آغاز شده و 20 هزار کد ملی برای شناسایی به دست ما رسیده و  از همه استعلام گرفته شده ولی طی 4 ماه فقط توانستیم 220 نفر بی‎سواد را جذب کنیم. در بخش پایین ولایت که 6 روستا داریم تاکنون فقط 15 نفر بی‌سواد شناسایی شدند.
سرقت از اماکن آموزشی بلااستفاده در روستاها
در این جلسه مسلم ساقی، فرماندار کاشمر گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش در برخی روستاها املاکی دارد که به دلیل بلااستفاده ماندن وسایل آن‌ها به سرقت برده شده به همین دلیل باید با همکاری بخشداری مرکزی، تصمیماتی اتخاذ و نسبت به واگذاری آن‌ها برای استفاده بهتر اقدام شود.
به گزارش ایسنا؛ در این جلسه با مجوز شورای آموزش و پرورش مقرر شد، در صورت موافقت خیران برخی املاک که توسط آن‌ها به آموزش و پرورش داده شده به دلیل مساحت کمی که برای ایجاد فضای آموزشی دارند و بلااستفاده مانده‌اند به فروش برسند و درآمد کسب شده صرف مسائل عمرانی شود.
همچنین با افزایش ده درصدی هزینه کلاس‎های فوق برنامه و جبرانی و برگزاری کلاس‎ها در بعدازظهر پنج‌شنبه‎ها و ثبت‌نام دانش‌آموزان بی‎بضاعت به صورت رایگان در این کلاس‎ها موافقت شد.
کد مطلب: 120143
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *