۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۶

فراریان از مالیات به ریش ما می‌خندند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار پرداخت یکجای مطالبات فرهنگیان شد و گفت: بودجه واقعی آموزش و پرورش بر اساس عملکرد این سازمان پرداخت شود.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار پرداخت یکجای مطالبات فرهنگیان شد و گفت: بودجه واقعی آموزش و پرورش بر اساس عملکرد این سازمان پرداخت شود.
به گزارش ایسنا، احمد انارکی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود درگذشت زهرا عبدالمحمدی خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس را تسلیت گفت و اظهار کرد: در تحریم‌های ناجوانمردانه، چرا باید همه فشارها روی دوش ملت باشد؟ آیا دولت و شرکت‌های دولتی نمی‌توانند با 2.5 درصد صرفه جویی 31 هزار میلیارد تومان یارانه معیشتی بنزین را تامین کنند؟ چرا باید شرکت‌های دولتی با 1483 هزار میلیارد تومان بودجه تنها دو درصد مالیات بپردازند؟
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد سیاست اصلاح قیمت بنزین گفت: مگر می‌شود بدون هماهنگی با نمایندگان و مردم و بدون بسترسازی اجتماعی یک شوک قیمتی را به جامعه وارد کرد؟
انارکی با بیان این‌که «مردم ایران صاحبان اصلی کشور و حافظ نظام هستند» گفت: مردم ایران شایسته خدمت هستند. مردم باید محرم مسئولین باشند حتی اگر بهترین تصمیم‌ها ملاحظات مردمی و نظرات کارشناسی را به همراه نداشته باشد، به یقین چالش‌های اساسی در پی خواهد داشت.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس از کاهش قدرت خرید معلمان، بازنشستگان و کارگران انتقاد کرد و گفت: چگونه می‌توان با تورم فعلی از عدالت حرف زد؟ تورم یعنی فقیر شدن فقرا و غنی شدن اغنیا باید فکری به حال این اختلاف طبقاتی کرد. سیاست‌های رانت‌زا و چند نرخی هیچ گاه قابلیت کنترل و نظارت نخواهد داشت.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از  لایحه بودجه 98 گفت: فرصت‌های حرکت به سمت جدایی نفت از بودجه و حرکت کامل به سمت اقتصاد مقاومتی را هر سال از دست دادیم. افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی 195 هزار میلیاردی ناشی از افزایش قیمت‌هاست. معوقات 210 هزار میلیاردی نیز جای تعجب دارد. این در حالیست که فراریان از مالیات به ریش ما می‌خندند.
وی با دفاع از نظام شفاف در اقتصاد به تدوین و تکمیل سامانه‌های مورد نیاز شفافیت تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند یک غیرت ایرانی و جهادی و فاصله گرفتن از نفت است. عمل دولت و مجلس همیشه تحت تاثیر تندروها بوده است. آنها همیشه به دنبال منافع جناح خود بوده و آسیب دیدن مردم برایشان مهم نیست. همگان باید مراقب این تندروها باشند.
انارکی خطاب به رئیس جمهور گفت: مطالبات فرهنگیان چندین سال روی هم انباشته شده است. دستور دهید این مطالبات سریعا یکجا پرداخت شود و بودجه واقعی آموزش و پرورش بر اساس عملکرد این سازمان پرداخت شود تا حداقل در پرداخت مطالبات و حق و حقوق قانونی فرهنگیان و سرانه مدارس مشکلی نداشته باشیم. برای تعداد زیادی از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش فقط امید ایجاد شده است و گام عملی برای تعیین تکلیف آنها برداشته نشده است. لازم است که هر چه سریعتر تعیین تکلیف شده و تبدیل وضعیت شود.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خطاب به وزیر نیرو گفت: برای مدیریت مصرف بهینه آب، کارشناسان را بفرستید تا بفهمند آب مصرفی باغات ما برای اراضی غیر مرغوب استفاده می‌شود و ما به علت موضوع ماده 27 و 28 قانون نمی‌توانیم این آب را به باغ‌های دارای درختان 30، 40 ساله انتقال دهیم. خواهش می‌کنم روی این موضوع کارشناسی کنید.
کد مطلب: 120187
برچسب ها: مالیات مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *