۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۴

واکنش وزیر علوم به مرگ مشکوک دانشجویان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مرگ مشکوک دانشجویان در اهواز واکنش نشان داد.
«منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مرگ‌های مشکوک دانشجویان در اهواز گفت: برای پیگیری از همکارانمان در خوزستان خواستیم، سوابق تحصیلی این دانشجویان را در حیطه مسائل شخصی خاص و یا مسائلی که عمدتا مربوط به دوستانشان بوده است را مورد بررسی قرار دهند، تا ببینیم مساله‌ای که موجب نگرانی و ناراحتی شده، چه بوده‌است.  
وی با اشاره به نقش مراکز مشاوره‌های دانشجویی برای کاهش آسیب‌ها گفت: طی چند وقت اخیر مراکز مشاوره دانشجویی فعال‌تر شده‌اند. همچنین سعی شده محیط‌های دانشجویی پایش شوند، نه اینکه مراکز صرفا برای مراجعه صرف باشد.
او افزود: وقتی می‌گوییم شیوه مراکز مشاوره دانشجویی به شکل پایشی است، یعنی حتی مسئولان دانشگاه، استادان، خانواده و دوستان این دانشجو باید از مشکلات یا نگرانی‌های آن شخص مطلع باشند تا بتوان به نحوی به او کمک کرد.البته که طبق گزارشات گروه‌های مشاوره توانسته‌اند، بسیاری از مشکلات این چنینی را حل کنند، اما بعضا پیش آمده که افراد رغبتی برای حل کردن مسائل‌شان ندارد و یا چون بروز و ظهور ندارد، آن را پیگیری هم نمی‌کنند. به طور کل علت‌های این مساله به صورت ریشه‌ای بررسی خواهد شد.
وزیر علوم بیان کرد: برخی دانشجویان گاهی اوقات اقدام به خودکشی می‌کنند که خوشبختانه اتفاقی برای آنها نمی‌افتد و تعداد خیلی کمی خودکشی منجر به فوت بوده، اما موارد پیش آمده در این چند روز نگران کننده بوده است.
وی درباره شائبه‌های قتل دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: صحت این موضوع هنوز مشخص نشده است، چرا که دانشجو ساعت ۱۱ شب شخصا خوابگاه را ترک کرده و دیگر بازنگشته و بررسی مسائل جنایی به عهده پلیس است.
وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است؛ مرگ این دانشجویان به حوادث و درگیری‌های اخیر اهواز مربوط باشد؟ گفت: خیر، این مساله و فوت دانشجویان ارتباطی با ناآرامی‌های اهواز ندارد.
کد مطلب: 120304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *