۰
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰

ادامه تحصن عراقیها مقابل سفارت آمریکا

صدها تن از تظاهرات کنندگان عراقی امروز چهارشنبه برای دومین روز پی پیاپی در برابر سفارت آمریکا در بغداد تحصن کردند.
صدها تن از تظاهرات کنندگان عراقی امروز چهارشنبه برای دومین روز پی پیاپی در برابر سفارت آمریکا در بغداد تحصن کردند.
به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر با اشاره به اینکه تحصن کنندگان تلاش کردند وارد سفارت شوند، اعلام کرد، الحشد الشعبی تهدید کرده است در واکنش به حمله آمریکا به مقر تیپ های 45 و 46 واکنش خود در قبال این تجاوز را شدت خواهد بخشید.
تحصن معترضان در برابر سفارت آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی که در اطراف این محل مستقر شده اند، شب گذشته مانع برپایی چادرهای تحصن کنندگان در اطراف سفارت نشدند .
تظاهر کنندگان امروز بار دیگر موانع بیرونی سفارت را به آتش کشیدند و نگهبانان سفارت نیز برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.
پیش از این بالگردهای آمریکایی نیز به منظور نظارت بر روند اوضاع جاری بر فراز سفارت آمریکا در بغداد به پرواز در آمده بودند.
هزاران نفر از معترضان عراقی از حامیان الحشد الشعبی روز گذشته (سه شنبه) با عبور از درهای بیرونی سفارت آمریکا در منطقه "سبز" بغداد، برج های نگهبانی و اتاق های مخصوص بازرسی مراجعه کنندگان را به آتش کشیدند.
در همین ارتباط ابوالاء الولائی دبیر کل گردانهای "سیدالشهداء " در الحشد الشعبی روز گذشته تهدید کرد، تمام پایگاههای نیروهای آمریکایی در عراق به زودی به محاصره درخواهد آمد.
جنگنده های نظامی آمریکا یکشنبه شب به مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار حمله کردند.
القائم در حدود ۴۰۰ کیلومتری غرب بغداد در مرز عراق و سوریه قرار دارد.
بر اساس تازه ترین آمار، شمار کشته های این حمله به بیش از ۳۰ نفر افزایش یافته و زخمی ها نیز ده‌ها نفر برآورد شده است. بلافاصله پس از این حمله، مردم، مسوولان، شخصیت‌های سیاسی و اجرایی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور را محکوم کردند.
کد مطلب: 121180
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *