۰
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۳

جایزه «گلوبال فست» برای کیهان کلهر

جشنواره موسیقی «گلوبال‌فست» آمریکا «کیهان کلهر»، کمانچه‌نواز مطرح ایرانی را همراه «تام اشنابل» و «لیزا استافورد» از آمریکا به عنوان سه هنرمند مطرح جهانی شناخت و از آنها تقدیر کرد.
جشنواره موسیقی «گلوبال‌فست» آمریکا «کیهان کلهر»، کمانچه‌نواز مطرح ایرانی را همراه «تام اشنابل» و «لیزا استافورد» از آمریکا به عنوان سه هنرمند مطرح جهانی شناخت و از آنها تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا جشنواره گلوبال‌فست Globalfest جشنواره‌ای در زمینه موسیقی است که نیمه اول ماه ژانویه هر سال (اواخر دی) با شناسایی و دعوت مهم ترین، متنوع‌ترین و خلاق‌ترین گروه های مختلف موسیقی از جهان به شهر نیویورک برای اجرا برگزار می شود. کیهان کلهر نوازنده شناخته شده کمانچه در اکسپوی جهانی موسیقی وومکس جایزه مرد سال موسیقی ۲۰۱۹ را از آن خود کرد وی همچنین در گروه راه ابریشم که در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه گرمی شده بود، حضور داشت.
در متن تقدیرنامه که از سوی برگزارکنندگان در صفحات اجتماعی این جشنواره منتشر شده آمده است:  باعث افتخار است که جایزه هنرمند سال را به کیهان کلهر، توماس اشنابل Thomas Schnabel مشاور موسیقی و دی جی و لیزا استافورد، Lisa Stafford خواننده، آهنگساز و کارآفرین فرهنگی اهدا کنیم؛ از شما برای حضور خارق‌العاده، الهام‌بخش و آگاهانه عرصه فرهنگ در زمینه هنرهای نمایشی در آمریکا و فراتر از آن سپاسگزاریم.
جشنواره گلوبال‌فست که هفدهمین دوره آن در سال جاری شامگاه ۱۲ ژانویه (یکشنبه ۲۲ دی) با حضور ۱۲ گروه از کشورهای مهم در سالن کوپاکابانای میدان تایمز شهر نیویورک برگزار شد، این گروه ها همزمان برنامه های خود را در سه صحنه در همین سالن طی پنج ساعت اجرا کردند. همچنین پیش از اجرای گروه‌های یادشده از سه هنرمند به عنوان هنرمندان سال تقدیر شد. امسال گروه هایی از کره جنوبی، برزیل، ترکیه، سنگال، مجارستان و الجزایر و آمریکا برای اجرا به جشنواره دعوت شده بودند. 
برگزارکنندگان گلوبال‌فست هدف خود را از برگزاری آن در صفحه اطلاع رسانی اینگونه بیان کرده اند؛ گلوبال‌فست باور دارد که موسیقی می تواند نیروی محرکی به سمت استقرار جامعه ای باشد که تنوع فرهنگی را به عنوان عاملی برای وحدت می نگرد و نه تفرقه. همچنین گلوبال‌فست با حرکت به سمت موسیقی بین المللی به عنوان هسته اصلی هنرهای نمایشی، زیست‌بوم پایدار برای استحکام موسیقی جهانی در آمریکا را تقویت می کند.
کد مطلب: 122095
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *