۰
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵

دستگیری گردانندگان یک برگه‌ اینستاگرام

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در استان فارس گفت: گردانندگان یک صفحه اینستاگرام که اقدام به ایجاد جو بدبینی نسبت به برخی مسئولان این شهرستان کرده بودند، دستگیر شدند.
 فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در استان فارس گفت: گردانندگان یک صفحه اینستاگرام که اقدام به ایجاد جو بدبینی نسبت به برخی مسئولان این شهرستان کرده بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان پنجشنبه 26 دیماه به خبرنگاران گفت: از اواخر سال 96 صفحه ای تحت عنوان مرودشت برتر (marvdashtbartar)در شبکه اجتماعی اینستاگرام شروع به فعالیت کرد و از همان روزهای اول فعالیت انتقاد به اقدامات و تخریب برخی مسئولان را در دستور کار داشت.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: گردانندگان این صفحه مطالبی را علیه برخی ادارات و نهادها منتشر و اتهاماتی را به آنها وارد کرده و جو بدبینی و بی اعتمادی نسبت به مسئولین و نهادها را به مخاطبان خود القاء و فضای سیاسی و امنیتی شهرستان را متشنج می کردند.
زراعتیان افزود: انتشار مطالب کذب و غیرواقعی و تشویش اذهان عمومی باعث شد تا برخی ادارات شهرستان علیه گردانندگان این صفحه شکایت کنند که پرونده های متشکله برای پیگیری به پلیس فتا ارجاع شد.
رئیس پلیس مرودشت اضافه کرد: حساسیت موضوع موجب شد این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفته و تلاش های گسترده ای برای شناسایی کاربر ایجاد کننده و گردانندگان صفحه انجام شود ولی به دلیل شرایط خاص شبکه های اجتماعی خارجی شناسایی متهمان به طول انجامید.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: سرانجام کارشناسان پلیس فتای شهرستان مرودشت و استان فارس با یک همکاری 3 نفر از گردانندگان اصلی صفحه مرودشت برتر را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی آنان را دستگیر، تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی آنها را جمع آوری کرده و متهمان را به مراجع قضایی تحویل دادند.
زراعتیان ادامه داد: پس از استخراج اطلاعات و بررسی مستندات و مشخص شدن ادمین صفحه، 8 نفر دیگر از رابطان این صفحه هم شناسایی و دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی مرودشت گفت: تا کنون 7 فقره پرونده علیه متهمان اصلی با موضوعات تشویش اذهان عمومی، انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و تهدید و ارعاب توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در پلیس فتا تشکیل شده است و رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.
کد مطلب: 122105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *