۰
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۹

قول وزارت ارتباطات برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی از قول وزارت ارتباطات برای حمایت از شبکه های اجتماعی موبایلی بومی خبر داد و گفت: وزارت ارتباطات در آخرین جلسه کارگروه تعیین مصادیق، برنامه های خود برای توسعه این شبکه های اجتماعی را اعلام کرد.
قول وزارت ارتباطات برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی
حجت الاسلام محمدرضا آقامیری  با اشاره به موضوعات مطرح شده در آخرین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای گفت: در این جلسه موضوعاتی پیرامون فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی همچون وایبر و واتس اپ مطرح نشد اما وزارت ارتباطات برنامه های خود برای توسعه شبکه های اجتماعی داخلی موبایل را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه در برنامه خود توسعه و حمایت از شبکه های اجتماعی بومی و داخلی را مدنظر قرار داده است، اظهار داشت: براساس اعلام نماینده این وزارتخانه در کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، قرار است چند شبکه اجتماعی مبتنی بر موبایل که با تکیه بر توان بومی ایجاد شده اند توسعه یابد تا کاربران ایرانی برای رفع نیاز خود از این شبکه ها بهره ببرند.

این عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بومی با کیفیت به کاربران و با قیمت ارزان می تواند کاربران را به سمت استفاده از نرم افزارهای داخلی در جهت حفظ امنیت شان در فضای مجازی هدایت کند خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی شبکه های اجتماعی داخلی از نظر امکانات و کاربرد به مراتب بهتر از شبکه های اجتماعی خارجی کار می کنند.

وی با اشاره به شبکه اجتماعی تبیان به عنوان یکی از این شبکه ها تصریح کرد: با حمایت مدنظر وزارت ارتباطات، قرار است به طراحان و تولیدکنندگان شبکه های اجتماعی داخلی و بومی پهنای باند و اینترنت رایگان عرضه شود. در همین حال کاربران این شبکه ها نیز به دلیل استفاده از شبکه اینترانت، مبلغی کمتر از یک دهم مبلغ فعلی اینترنت، بابت اتصال به شبکه پرداخت خواهند کرد.

آقامیری افزود: هم اکنون حدود ۲۰ شبکه اجتماعی در کشور تولید شده که وزارت ارتباطات از حمایت این شبکه ها برای جذب کاربر و استفاده کاربران ایرانی خبر داده است.

وی افزایش سرعت دسترسی و کاهش قیمت سرویس را از جمله ویژگیهایی عنوان کرد که با رونق شبکه های اجتماعی داخلی برای کاربران ایرانی به دست می آید.

به گزارش مهر، ۱۰ روز پیش معاون اول قوه قضاییه در نامه ای به وزیر ارتباطات، یک ماه به آن وزارت خانه مهلت داد تا برای مسدود سازی محتوای مجرمانه برخی از نرم افزارهای ارتباطی موبایل اقدامی صورت دهد.
کد مطلب: 41785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *