۰
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۳

اظهارات ترودو درباره علت سقوط هواپیما

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا این هفته در گفت و گویی اظهار داشت که افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران باعث جان باختن تعدادی از اتباع این کشور در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شده است.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا این هفته در گفت و گویی اظهار داشت که افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران باعث جان باختن تعدادی از اتباع این کشور در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شده است.
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا  این هفته در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی گلوبال نیوز با اشاره به تنش‌هایی که در روزهای اخیر در منطقه اتفاق افتاد به خصوص پس از اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، گفت که اگر به خاطر این تنش‌ها نبود شهروندان کانادایی جان‌باخته در حادثه هواپیمای اوکراینی اکنون در کنار خانواده‌هایشان بودند.
۵۷ تن از ۱۷۶ جانباختگان هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در مسیر تهران- کی‌یف که روز ۱۸ دی مورد اصابت قرار گرفت و سرنگون شد، ایرانی- کانادایی بودند.
ترودو درباره حادثه هدف قرار گرفتن غیرعمد هواپیمای اوکراینی در ایران که به جان باختن شماری از شهروندان کانادایی منجر شد، گفت: من فکر می‌کنم که اگر تنشی نبود، اگر تنش‌ها اخیرا در منطقه گسترش نیافته بود، این کانادایی‌ها اکنون کنار خانواده‌هایشان بودند. 
او اضافه کرد: این اتفاقی است که در زمان جنگ و درگیری روی می‌دهد. بی‌گناهان هزینه‌اش را می‌دهند. این حادثه به ما یاد آوری می‌کند، که سخت تلاش کنیم که از تنش بکاهیم و راهی به جلو پیدا کنیم که مستلزم جنگ بیشتر و کشتار بیشتر نباشد.
 اذعان نخست وزیر کانادا به این نکته که افزایش تنش‌ها منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی و جان باختن سرنشینان‌ آن شده است، ‌نکته ای نیست که از دید کسی پنهان بماند. اماآنچه ظاهرا از دید این مقام کانادایی پنهان مانده  این است که آمریکایی‌ها با اعمال تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران، غیرنظامیان، زنان و کودکان را تحت فشار قرار می‌دهند و با ممانعت از فروش دارو به ایران، جان هزاران بیمار را در معرض خطر قرار داده‌اند.
 ترودو احتما این نکته را هم ندید و شاید نخواست ببیند که ایران در سال‌های اخیر با مبارزه بی‌امان با گروه تروریستی داعش، جان هزاران نفر از مردم منطقه را  نجات داد و در عین حال مانع از تداوم موج مهاجرتی شد که در سال‌های اخیر از عراق و سوریه به سمت اروپا و غرب به راه افتاده بود.
 نخست وزیر کانادا و بسیاری از مقامات اروپایی این را هم ندیدند که عامل و علت اصلی سقوط هواپیما و افزایش تنش در منطقه اقدامات خیره سرانه رییس جمهوری بود که با خودخواهی به دنبال از بین بردن میراث رییس جمهور قبل از خود است و  بدون توجه به منافع جامعه جهانی و حتی خود آمریکا، سیاست خارجی کشورش را برون سپاری کرده و در مسیر اهداف لابی‌های صهیونیستی - سعودی گام برمی‌دارد.
 ترودو این را هم ندید که اقدام آمریکایی‌ها در حمله به خودرو سردار سلیمانی و همراهانش و شهادت ایشان که به دستور رییس جمهور آمریکا انجام شد، یک اقدام‌ آشکارا تروریستی و برخلاف اصول متعدد حقوق بین الملل بوده است.   

     
کد مطلب: 122152
برچسب ها: جاستین ترودو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *