۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰

رییس کمیته ملی المپیک:درکشوردیگر بازی نمیکنیم

رییس کمیته ملی المپیک گفت: اگر چنین تصمیمی که تیم های باشگاهی ایران در خانه بازی نکنند، قطعی گرفته شود ما در مسابقات شرکت نخواهیم کرد.
رییس کمیته ملی المپیک گفت: اگر چنین تصمیمی که تیم های باشگاهی ایران در خانه بازی نکنند، قطعی گرفته شود ما در مسابقات شرکت نخواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری در مورد تصمیم AFC مبنی بر بازی نکردن تیم های باشگاهی فوتبال ایران در خانه بیان کرد:  این مسئله را باید در دایره یک موضوع جامع تری ببینید که دشمنی  استکبار جهانی با انقلاب اسلامی است. امروز مسئله فوتبال و ورزش جدا از مسئله سیاست نیست. بخشی از فشار  استکبار جهانی از طریق ورزش است و این هم بخشی از این پروژه  است که نشاط و شادکامی را از مردم بگیرد.
او ادامه داد: یکی از حوزه هایی که روی آن برنامه  ریزی کرده اند همین است و یک مسئله کاملا دروغی  و جعلی را عنوان کرده اند.  همه می دانند که ما در یک فضای امنی هستیم و ایران در منطقه از امن ترین کشورها است. حادثه‌ای که اتفاق افتاد ناگوار بود و رسما جمهوری اسلامی مسئولیت آن را پذیرفت اما ادامه  دادن آن به نوعی انتقام جویی از ملت است. نمی خواهم وارد ابعاد سیاسی  موضوع شوم اما کسانی که این رفتار را دارند انجام می دهند فاقد اقتدار هستند  و عملا به عنوان بازیچه استکبار جهانی عمل می کنند.
 صالحی امیری در مورد موضع ایران گفت: یکشنبه هیات اجرایی AFC جلسه دارد و قطعی اعلام  می کند. اما ما برای حفظ اقتدار و اعتبار نظام هیچ وقت فشار و تحقیر را تحمل نخواهیم کرد. رسما  اعلام شده اگر چنین تصمیم گرفته شود ما در مسابقات شرکت نخواهیم  کرد. تبعات آن  هم بر عهده کسانی است که این تصمیم را می گیرند.
 او افزود: این تصمیم برای ما خوب نیست و برای آنها هم بدون هزینه نیست چون برای تداوم فعالیت AFC ثابت می شود  شیخ سلیمان گوش به فرمان کسانی دیگر است، از این رو رسما به او اعتراض شد. در این مورد دیروز جلساتی با حضور مسئولان ذی ربط برگزار شد و امروز هم این جلسات در وزارت ورزش ادامه دارد و رسما موضع جمهوری اسلامی قبل از ظهر اعلام می شود. چنانچه این رویه غلط را اصلاح کنند تیم های ایرانی شرکت می کنند در غیر این صورت شرکت نمی کند. جوانان ما می دانند  عزت و غرور ملی به مراتب ارزش آن از هر تصمیمی مهم تر است. تحت هیچ شرایطی حق نداریم با غرور و هویت ملی معامله و بازی کنیم. از طرفی اگر این روند را بپذیریم برای بازی های بعدی دچار چالش  می شویم و باید در همین نقطه این روند را متوقف کنیم.
کد مطلب: 122197
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *