۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۸

توضیح حناچی درباره کمک به جشنواره فجر

شهرداری تهران در خصوص کمک ۸ میلیاردی شهرداری به برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: این اتفاقی نیست که در دو الی سه روز گذشته رخ داده باشد و شهرداری هر ساله در برپایی جشنواره‌ها کمک‌ می‌کند.
شهرداری تهران در خصوص کمک ۸ میلیاردی شهرداری به برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: این اتفاقی نیست که در دو الی سه روز گذشته رخ داده باشد و شهرداری هر ساله در برپایی جشنواره‌ها کمک‌ می‌کند.
به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در حاشیه همایش طرح مدرسه آماده در جمع خبرنگاران در خصوص کمک شهرداری تهران به برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: این مسئله مربوط به دو الی سه روز گذشته نیست و شهرداری تهران همواره به این جشنواره‌ها کمک می‌کند و این کمک صرفا مالی نیست، بلکه می‌تواند در حوزه تبلیغات و یا اجاره سالن‌ها باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چقدر شهر تهران در برابر حوادث آمادگی دارد، اظهار داشت: تهران به رغم برخی اظهارات، در برخی حوزه‌ها وضعیت بهتری از سایر استانها دارد.
حناچی با تاکید بر اینکه آموزش باید اولین گام در برابر برخورد با بحران‌ها باشد، افزود: کشوری هستیم که برروی گسل‌های اصلی و فرعی قرار داریم و زمین‌لرزه‌های مختلفی را تجربه کرده ایم که این مهم لزوم آموزش به جای ترس از بحران را نشان می‌دهد.
شهردار تهران با بیان اینکه طرح مدرسه آماده اولین گام اجرایی در راستای آموزش است، افزود: آموزش موضوع مهمی است، چراکه فرزندانمان باید یاد بگیرند به جای ترس، سطح آمادگی‌شان در برابر حادثه را ارتقاء دهند و در همین راستا تجهیزاتی را برای مدارس ارسال می‌کنیم.
جناچی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهر تهران سالانه با فرونشست ۳۶ سانتی‌متری مواجه است، با توجه به این مسئله چه اقداماتی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در نظر گرفته می‌شود، اظهار داشت: اگر تهران ۳۶ سانتی‌متر نشست می‌کرد، ما الان نمی‌توانستیم به راحتی تردد کنیم و باید به این نکته توجه کرد که فرونشست زمین دلایل متعددی از جمله برداشت‌های بیش از اندازه از آب‌های زیرزمینی را شامل می‌شود که در همین راستا باید تاب‌آوری تهران را افزایش داد.
وی در مورد از سرگیری پرداخت ۲ درصدی بهای تاکسی‌های اینترنتی نیز به شهرداری گفت: می‌خواهیم فضای مناسبی برای فعالیت کسب و کارهای اینچنینی فراهم کنیم و باید منافع درازمدت شهر را در نظر بگیریم. ۲ درصد از بهای هر کرایه در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان است و مسافربرهای اینترنتی براساس قانون باید این عوارض را پرداخت کنند.
کد مطلب: 122219
برچسب ها: حناچی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *