۰
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

ناو آبراهام لینکلن خلیج‌فارس را ترک کرد

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن پس از استقرار ده ماهه در آب‌های منطقه خلیج‌فارس به آمریکا بازگشت.
ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن پس از استقرار ده ماهه در آب‌های منطقه خلیج‌فارس به آمریکا بازگشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن پس از ماموریت ۲۹۵ روزه در خلیج‌فارس و در نزدیکی آب‌های جنوبی ایران، به بندر «کواونادو» در کالیفرنیای آمریکا بازگشت.
ناو آبراهام لینکلن در اول آوریل ۲۰۱۹ بندر نورفالک در ویرجینیای آمریکا را به منظور انجام ماموریت در خارومیانه ترک کرد. ناو هواپیمابر آمریکا در این ماموریت پوشش ۶۴ هزار مایل دریایی را در آب‌های منطقه بر عهده داشت. در ابتدا قرار بود آبراهام لینکلن در ماه اکتبر به بندر کورونادو وارد شود با این حال به دلیل تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و تهران، زمان ماموریت آن در خلیج فارس تمدید شد.
بنا به نوشته دیلی میل، این طولانی‌ترین مدت استقرار آبراهام لینکلن از زمان جنگ سرد است. ۳ هزار خدمه ناو آبرهام لینکلن در این مدت در مأموریت‌های امنیتی دریایی و جنگی با متحدین مختلف آمریکا شرکت کردند.
دیلی میل همچنین گزارش داد به رغم ادعاهای رئیس جمهور آمریکا درباره استقرار آبراهام لینکلن در آب‌های خلیج فارس به منظور تشدید فشار بر ایران، این ناو در بیشتر زمان ماموریت خود، ۲۲۲ روز، در شمال دریای عرب، خلیج عمان مستقر بوده و از اقدامات نظامی نیروهای آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان حمایت کرد.
برخی از خدمه ناو آمریکایی پس از ورود به آمریکا برای اولین بار فرزندان خود را، که در مدت این ماموریت طولانی مدت متولد شدند، در آغوش گرفتند.
کد مطلب: 122502
برچسب ها: خلیج فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *