۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۳

تیموشنکو اعتصاب غذا کرد

با اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اوکراین و مشخص شدن پیروزی حزب حاکم، ناظران بین‌المللی این انتخابات را «روند معکوس دموکراسی» نامیده‌اند و همزمان «یولیا تیموشنکو» به نشانه اعتراض به نتایج اعتصاب غذا کرده است.
به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، در حالی که نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اوکراین از پیروزی قاطع حزب حاکم حکایت دارد، هیئت ناظران بین‌المللی این انتخابات را «گامی رو به عقب برای دموکراسی» خوانده است.
نتایج اولیه انتخابات از پیروزی حزب حاکم حکایت دارد
انتخابات پارلمانی در اوکراین تحت نظر هیئتی ۸۰۰ نفره از ناظران بین‌المللی انجام شد. این هیئت در گزارش خود حزب حاکم به رهبری «ویکتور یانوکویچ» را به «سو‌ءاستفاده از قدرت» متهم کرده و اعلام کرده است که «پول نقشی بیش از اندازه» در این انتخابات داشته است.
«یولیا تیموشنکو» نخست‌وزیر سابق و رهبر مخالفان دولت که از سال گذشته به جرم سوءاستفاده از قدرت به زندان افتاده، در اعتراض به نتایج انتخابات اعلام اعتصاب غذا کرده و گفته است که فقط آب خواهد نوشید. وی به ۷ سال حبس محکوم شده و رای خود را نیز از سلولش در زندان به صندوق انداخته است.
«والبرگا هابسبرگ داگلاس» نماینده پارلمان سوئد و سرپرست هیئت ناظران بین‌المللی در مورد انتخابات اوکراین گفت: «با در نظر گرفتن سوءاستفاده‌ای که از قدرت شده و نقش‌آفرینی بیش از حد پول در این انتخابات، به نظر می‌رسد روند دموکراتیک در اوکراین معکوس شده است».
این در حالی است که هیئت ناظران بین‌المللی که در انتخابات سال ۲۰۱۰ نیز حضور داشت، انتخابات آن سال را شفاف، بی‌طرفانه و نمایشی تاثیرگذار از دموکراسی نامیده بود. در همان انتخابات بود که یانوکویچ پیروز و تیموشنکو شکست خورد.
تاکنون یک سوم آراء شمارش شده و نتایج اعلام شده نشان می‌دهد که حزب مناطق به رهبری یانوکویچ ۳۶درصد آراء را کسب کرده و در جایگاه نخست‌ قرار گرفته است. در مقابل حزب مخالفان که تیموشنکو رهبری آن را بر عهده دارد تنها ۲۱درصد آراء شمارش شده را به خود تخصیص داده است.
حزب کمونیست که متحد سنتی حزب حاکم است در جایگاه سوم و حزب «مشت» هم در جایگاه چهارم انتخابات قرار گرفته‌اند.
کد مطلب: 12275
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *