۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۸

اعتصاب غذای پزشکان بحرینی

یک مسئول مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: کارکنان بخش پزشکی بحرین امروز (یکشنبه ۲۳ مهرماه) در اعتراض به ادامه بازداشت خود اعتصاب غذا کردند.
به گزارش فارس، یوسف المحافظه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی، شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو و دیگر سازمان های بین المللی بارها بر ضرورت آزادی فوری پزشکان بازداشت شده بحرینی تاکید کرده اند؛ پزشکانی که جرم آنها عمل به وظیفه در زمینه درمان زخمیهای حملات نیروهای امنیتی به تظاهر کنندگان مسالمت جو بوده است.

وی افزود: رژیم بحرین در صدد انتقام از این پزشکان به دلیل درمان زخمی ها است. رژیم می خواهد سرنوشت زخمی ها مانند سرنوشت شهید محمد مشیمع باشد که بدون آنکه به حق درمان دست یابد؛ در بیمارستان به شهادت رسید.

المحافظه تصریح کرد: این پزشکان در دادگاه های نظامی محاکمه و شکنجه شدند و دهها سازمان حقوق بشر و سازمان بین المللی خواستار آزادی آنها شده اند.

نیروهای ر‍ژیم آل خلیفه اخیرا شش پزشک بحرینی را به اتهام تایید انقلاب مردمی و تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور بازداشت کردند.

وی ادامه داد: آنچه اکنون در بحرین روی می دهد جنگی نامحدود ضد هر کسی است که اظهار نظر کند، چه از طریق خطبه نماز جمعه، چه از طریق اینترنت و چه از طریق مصاحبه های مطبوعاتی و تلویزیونی باشد. هر کس از موارد نقض حقوق بشر در بحرین سخن بگوید در معرض حملات رژیم قرار می گیرد به طوری که در روزهای اخیر، تعدادی از فعالان برای بازجویی به دستگاه قضایی فرا خوانده شده اند.

مسئول مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به اخراج بسیاری از کارمندان و کارگران از شغل خود طی ۱۸ ماه گذشته، گفت: دولت و به خصوص وزارت کار در بازگرداندن بیش از هزار کارمند و کارگر اخراج شده جدی نیست و از این طریق در صدد وادار کردن آنها به خروج از کشور است.
کد مطلب: 10640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *