۰
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۹

نصب سامانه سپهتن بر روی اتوبوسها

معاون دفتر آمار ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سامانه سپهتن در حال حاضر در۱۲ هزار دستگاه ناوگان اتوبوس کشور نصب شده است.
معاون دفتر آمار ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سامانه سپهتن در حال حاضر در۱۲ هزار دستگاه ناوگان اتوبوس کشور نصب شده است.
‌به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی اللهیاری یکشنبه شب در نشست نمایندگان و کارشناسان گشت‌های کنترل و نظارت استان قزوین اظهار کرد: این سامانه از سال ۹۵ به منظور پایش هوشمند تردد ناوگان جاده‌ای راه اندازی شده و با مجهز بودن به دوربین، سرعت و چگونگی تردد ناوگان و راننده را از مبدا تا مقصد به صورت برخط کنترل می‌کند.
وی با بیان اینکه تمام ناوگان اتوبوس کشور به این سامانه متصل است، اضافه کرد: البته برنامه ریزی شده سه هزار دستگاه نوشماره ناوگان حمل و نقل کالا در کشور نیز به این سامانه متصل شود.
اللهیاری ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، سامانه سپهتن باید بر روی ۳۵۰ هزار دستگاه ناوگان باری برون شهری هم نصب شود.
وی اظهار داشت: با این سامانه هوشمند، تمام رفتار راننده اتوبوس در مسیر حرکت رصد شده و تخلف‌هایی چون سرعت غیرمجاز و یا ساعت کار غیرمجاز شناسایی و به پاسگاه‌های پلیس راه مخابره می‌شود.
اللهیاری، عدم ایمنی مسافر (کودک)، نبستن کمربند، تخطی از سرعت مجاز، رانندگی بدون گواهینامه، دستکاری، نداشتن لباس فرم، واگذاری به غیر، پوسیدگی بدنه اتوبوس و بغل نویسی نامتعارف اتوبوسی را از جمله مصادیق تخلفات رانندگان اتوبوس عنوان کرد که با سامانه سپهتن می‌توان آنها را رصد کرد.
معاون دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه دقت در رصد تخلفات رانندگان توسط گشت‌های نظارت و کنترل بسیار مهم است افزود: از زمان راه اندازی سپهتن تخلف سرعت غیرمجاز رانندگان اتوبوس کاهش یافته و باعث افزایش ایمنی شده است.
ناوگان اتوبوس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور دارای ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس است.
 
 
کد مطلب: 122757
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *