۰
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۳

چین از تعرفه‌های محصولات آمریکا می‌کاهد

چین قصد دارد تا تعرفه‌های گمرکی خود برای تعدادی از محصولات آمریکایی را که ارزش ۷۵ میلیارد دلاری واردات سالانه دارند، به نصف کاهش دهد.
چین قصد دارد تا تعرفه‌های گمرکی خود برای تعدادی از محصولات آمریکایی را که ارزش ۷۵ میلیارد دلاری واردات سالانه دارند، به نصف کاهش دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کاهش تعرفه‌ها ۷۵ میلیارد دلار واردات سالانه را در چین در برمی‌گیرد و از تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌ماه) به اجرا درخواهد آورد.
این طرح شامل اضافه بهای گمرکی‌ها می‌شود که از تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۹ به اجرا درآمده بود.
به گفته کمیسیون تعرفه‌های گمرک چین طرح کاهش تعرفه‌ها یک ماه بعد از امضای آتش بس در جنگ اقتصادی میان دو اقتصاد اول جهان، آمریکا و چین که دو سال است آغاز شده است، اجرا خواهد شد.
این کمیسیون همچنین اظهار کرد که این کاهش موجب گسترش سالم و ثبات روابط اقتصادی و تجاری میان آمریکا و چین خواهد شد.
در پیش توافق انجام شده در تاریخ ۱۵ ژانویه میان واشنگتن و پکن، چین متعهد شد که در دو سال آینده ۲۰۰ میلیارد دلار محصولات آمریکایی بیشتر خریداری کند که شامل محصولات کشاورزی و محصولات تولیداتی می‌شود اما مشاور اقتصادی کاخ سفید روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که شیوع کرونا ویروس که در چین در حال گسترش است و موجب تزلزل اقتصاد این کشور شده است، خرید محصولات آمریکایی را به تأخیر خواهد انداخت.
پیش از این نیز چین روز شنبه اعلام کرده بود که تعرفه‌های اضافی به روی تعدادی از محصولات پزشکی آمریکایی را کاهش خواهد داد.
کد مطلب: 123332
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *