۰
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۸

کلاهبرداری بدون امکان شکایت

فردی که در پوشش پرداخت فوری و اضطراری وام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.
فردی که در پوشش پرداخت فوری و اضطراری وام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، اواخر شهریورماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از سوی مرجع قضایی به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در جریان آن کارآگاهان از شاکی دعوت کرده و این فرد با حضور در مقر پلیس به آنان گفت:‌اوایل شهریورماه بود که از طریق یکی از سایت‌های تبلیغاتی با شرکتی آشنا شدم که با سپرده کم، اقدام به پرداخت وام‌های کم بهره کرده بود که در همین راستا نیز با شرکت تماس گرفتم و فردی که پشت تلفن بود گفت که ابتدا باید مبلغ 80 هزار تومان برای پذیرش اولیه واریز کنم و پس از واریز وجه به دفترشان بروم. من هم همین کار را انجام دادم و دو روز بعد من برای حضور در دفترشان مراجعه کردم. 
شاکی ادامه داد:‌پس از مراجعه به شرکت مذکور، فردی حدودا 30 ساله که خود را علیرضا و مدیرعامل شرکت معرفی کرده بود، نزد من آمد و گفت که برای دریافت وام فوری، تنها کافی است تا مبلغ 15 میلیون تومان سپرده را به مدت 20 روز نزد این شرکت بگذارم وپس از آن وامم را دریافت کنم. من هم مبلغ را واریز کردم اما با گذشت بیش از 20 روز از واریز وجه دیگر پاسخم را نداده‌اند.
با کسب این اطلاعات، ماموران اقدام به بررسی سوابق این شرکت کرده و متوجه شدند که شرکت مذکور فاقد هرگونه مجوز فعالیت از سوی بانک مرکزی است، همچنین بررسی سوابق مدیر شرکت نیز نشان داد که این فرد پیش از این به جرم کلاهبرداری دستگیر شده و دو سالی را هم در زندان گذرانده است.
با دریافت این اطلاعات، فرضیه کلاهبرداری قوت گرفت و همزمان با آن چند شاکی جدید نیز به پلیس آگاهی مراجعه کردند. در شاخه دیگر نیز کارآگاهان با هماهنگی قضایی به دفتر شرکت مذکور مراجعه کردند اما کسی پاسخگوی آنان نبود و با در بسته مواجه شدند. در همین راستا نیز اقدامات برای شناسایی مخفیگاه مسئولان این شرکت در دستورکار قرار گرفت و کارآگاهان موفق شدند که با انجام تحقیقات، محل اختفای مدیرعامل این شرکت را در محدوده صادقیه شناسایی و در عملیاتی پلیسی که با هماهنگی قضایی انجام شد، او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند.
با انتقال متهم به مقر پلیس، محل اختفای وی نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن بیش از 100 فقره پرونده و اسناد مربوط به افراد متقاضی وام فوری و اضطراری کشف و ضبط شد. همچنین در بررسی این مدارک مشخص شد که این فرد، به‌صورت ماهرانه‌ای اقدام به دریافت رضایت محضری از متقاضیان وام کرده و عملا امکان شکایت علیه شرکتش را سلب کرده بود.
با انتقال متهم به مقر پلیسی این فرد تحت بازجویی قرار گرفته و به جرم خود اعتراف کرد و گفت که از طریق تبلیغ در فضای مجازی طعمه‌های خود را شناسایی کرده  و از هر فرد بین هشت تا 20 میلیون تومان دریافت کرده است. همچنین با توجه به مفاد قرارداد، شرایطی را ایجاد می‌کرد تا امکان شکایت مالباختگان نیز وجود نداشته باشد و آنان از شکایت خود صرف نظر کنند.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و تحقیقات برای کشف دیگر  جرائم و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.
کد مطلب: 123422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *