۰
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۶

کلاهبرداری از شهروندان با لینک‌ تخفیف روز پدر

رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیف‌ها یا تبریک‌های روز پدر هشدار داد.
کلاهبرداری از شهروندان با لینک‌ تخفیف روز پدر
رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیف‌ها یا تبریک‌های روز پدر هشدار داد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب از هر مناسبت و فرصتی برای اخاذی، کلاهبرداری یا هرنوع سواستفاده از مردم اقدام می‌کنند، گفت: یکی از مناسب‌های پیش رو ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و روز پدر است. متاسفانه ممکن است افراد سودجو در پوشش تخفیفات شگفت انگیز، پیام تبریک و ... از شهروندان کلاهبرداری یا به هرنحو از اطلاعات آنان سواستفاده کنند که لازم است با یکسری از اقدامات پیشگیرانه از آن جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: در همین راستا لازم است شهروندان توجه داشته باشند که فریب تبلیغات بی نام و نشان در کانال ها و فضای مجازی را نخورده و اگر قصد خرید اینترنتی هدیه برای این روز را دارند حتما از فروشگاه های معتبر و تایید شده خرید خود را انجام دهند.ا فراد سودجو با طرح تبلیغات اغوا کننده تحت عنوان تخفیف شگفت انگیز و قیمت بسیار کمتر از قیمت واقعی یک محصول تلاش می‌کنند تا کاربران را وارد لینک های جعلی کنند.
رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: این لینک ها در مواردی به صفحاتی هدایت می شود که ممکن است صرفا برای سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان طراحی شده باشد. یا اینکه افراد سودجو مبلغی را دریافت کنند؛ اما یا کالای خریداری شده را برای مشتری ارسال نکنند یا اینکه جنسی قلابی و متفاوت از آنچه که آگهی کرده بودند را برای مشتری خود ارسال کنند.
معظمی گودرزی درباره پیام های تبریک حاوی لینک ناشناس نیز اظهارکرد: در مواردی نیز ممکن است افرادسودجو با لینک های ناشناس تحت عنوان پیام تبریک یا شرکت در قرعه کشی روزپدر و ... شهروندان را به وارد شدن به یک لینک تشویق کنند، در حالی که ممکن است این لینک حاوی بدافزار بوده و اطلاعات گوشی تلفن همراه یا رایانه آنان را به سرقت ببرد.
وی در پایان تاکید کرد: در همین راستا لازم است که شهروندان فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در  کانال‌ها و صفحات فضای مجازی با ‌عنوان تخفیفات شگفت‌انگیز روز پدر و حراجی آنلاین را نخورند و همواره خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند.
کد مطلب: 161083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *