۰
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۵

زاید غیب شده است!

سرمربی پرسپولیس گفت: از روش فوتبال ایران خوشم نیامده است.
به گزارش فارس، مانوئل ژوزه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار فردا برابر پیکان گفت: مقابل مس کرمان یک شکست غیر قابل پیش‌بینی و ناراحت‌کننده بدست آوردیم. در پایان بازی گفتم اختلاف ارتفاع این شهر با تهران روی بازی اثر گذاشت. من از این مسئله اطلاع نداشتم و این مسئله روی کار ما اثر گذاشت. اگر این موضوع را می‌دانستم بلافاصله بعد از دیدار مقابل راه‌آهن و یا اینکه درست روز مسابقه به این شهر سفر می‌کردم. نمی‌خواهم بگویم اگر این موضوع را می‌دانستیم نمی‌باختیم، اما این مسئله اینقدر روی کار ما تأثیر نمی‌گذاشت. این اتفاق برای ما خیلی سخت بود.

وی افزود: در شرایطی که کم‌کم اعتماد به نفس بازیکنان ما بازمی‌گشت این شکست را قبول کردیم. این نتایج در کار ما اثر می‌گذارد. دیگر تیم‌ها آن ترس را از پرسپولیس ندارند و این کار ما را سخت‌تر می‌کند. فردا در خانه بازی می‌کنیم و امیدوارم امتیاز لازم را بگیریم. از تماشاگران می‌خواهم در طول ۹۰ دقیقه از پرسپولیس حمایت کنند، به آنها حق می‌دهم ناراحت باشند و می‌خواهم اگر اعتراضی دارند به من انجام دهند و در طول ۹۰ دقیقه بازیکنان را تشویق کنند. حمایت آنها از ابتدا تا آخر بازی برای پرسپولیس خیلی مهم است.

ژوزه خاطرنشان کرد: در دو بازی به پیروزی رسیدیم و اگر در این بازی هم نتیجه بگیریم شرایط‌مان خیلی بهتر می‌شود. متاسفانه تا کارمان را شروع می‌کنیم و در روند مناسبی قرار می‌گیریم لیگ تعطیل می‌شود و این موضوع روی کارمان تأثیر می‌گذارد. بچه‌های ما باید شکست برابر مس را فراموش کنند چرا که آن مسابقه تمام شده است. بعد از بازی همه ناراحت بودند اما الان باید با آرامش خودمان را برای بازی فردا آماده کنیم تا این دیدار برای ما خوب رقم بخورد.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به درخواست یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه به خاطر هواداران کریمی را مورد بخشش قرار دهد، گفت: به نظر همه احترام می‌گذارم اما در حال حاضر بهتر است در مورد بازی صحبت کنیم و در این ارتباط بحثی را مطرح نکنیم.

ژوزه در پاسخ به سؤال دیگر یکی از خبرنگاران در مورد اینکه با بازی ندادن به گردان ممکن است این بازیکن فوتبالش نابود شود، اظهار داشت: برخی نفرات دیگر هم بازی نمی‌کنند، آیا فوتبال آنها هم با این اتفاق نابود خواهد شد؟ در مورد این مسئله بارها صحبت کرده‌ام. در این مقطع از زمان کسی که بهتر عمل می‌کند، باید بازی کند. ۲۵ بازیکن داریم و نمی‌توانیم همه را درون زمین بیاوریم. همیشه از گردان حمایت کرده‌ام و رابطه خوبی با او داشته‌ام. شهاب می‌داند که اهل ناحق کردن نیستم، در حال حاضر نیلسون خوب بازی می‌کند اما شهاب هم مثل سایر بازیکنان شانس حضور در میدان در زمان مناسب را دارد.

وی در مورد اینکه از اختلاف ارتفاع شهر کرمان اطلاعی نداشته و آیا توانسته پیکان را آنالیز کند، عنوان کرد: پیکان را همانند تمام تیم‌ها مورد آنالیز قرار دادیم. من از بیان کردن ارتفاع کرمان قصد اینکه از مسئولیت خودم فرار کنم را نداشتم و همانطور که دیدید اعلام کردم شاید در صورت دانستن این مسئله هم بازنده می‌شدیم. باز هم می‌‌گویم برای اینکه بتوانیم با آمادگی کامل به مصاف تیم‌ها برویم باید از همه چیز اطلاع داشته باشم تا مسئله‌ای ما را غافلگیر نکند.

ژوره در مورد اینکه خط حمله پرسپولیس در ۱۳ مسابقه تنها ۹ گل زده، گفت: این مسئله به داشتن آرامش و اعتماد به نفس نزد بازیکنان باز می‌گردد. یک گلزن با گل زدن زندگی می‌کند و وقتی که در این امر ناموفق است، به خود فشار می‌آورد که این کار را سخت‌تر می‌کند. شاید یک مهاجم گل‌های بسیار سختی را بتواند به ثمر برساند اما یک توپ ساده را در لحظه از دست دهد. مهاجمانمان اگر گل‌های زیادی بزنند اعتماد به نفس به آنها باز می‌گردد تا عملکرد بهتری داشته باشند.

سرمربی پرتغالی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که انصاری‌فرد گرانترین مهاجم لیگ را در اختیار دارد، اما این بازیکن مقابل مس در دو قدمی دروازه توپ را به اوت زده است، گفت: تمام این مسائل بخاطر مشکلات روحی و روانی است. بازیکنی اشتباه می‌کند که در زمین به میدان می‌رود و مطمئنا کسی که بازی نمی‌کند اشتباهی انجام نخواهد داد. کریم فصل قبل تا این زمان شاید ۱۴ گل به ثمر رسانده بود اما الان فقط یک گل زده است. انصاری‌فرد به آرامش نیاز دارد و باید به او کمک کنیم. اگر انصاری فرد تا الان ۵ گل زده بود شاید مقابل مس آن توپ را از دست نمی‌داد. اعتماد به نفسی که او دارد اندازه سال قبل نیست، هرچه که جلوتر می‌رویم شرایط‌مان بهتر می‌شود و امیدوارم کریم هم بتواند شرایط خوبی پیدا کند. به او اطمینان کامل دارم.

وی در مورد اینکه مشکل فوتبال ایران را کجا می‌بیند، تصریح کرد: من تازه به فوتبال ایران آمده‌ام و خیلی زود است در این رابطه نظری بدهم. با تمام احترامی که برای شما قائلم باید بگویم که از این روش فوتبال خوشم نیامده است، بازیکنان ایران فرهنگ بازی گروهی و تاکتیک‌پذیری ندارند و همه به صورت انفرادی کار می‌کنند، دلیل آن هم این است که از پایه ضعیف هستند. باید کار را از پایه قوی شروع کنند. بازی‌ها بیشتر از اینکه فکری باشد، فیزیکی است و اگر صادقانه بخواهم بگویم این روش فوتبال را تا به حال دوست نداشتم بهتر است بیش از این صحبت نکنم.

ژوزه در مورد اینکه زاید چه زمانی بازمی‌گردد و آیا برای او جریمه‌ای در نظر گرفته است، گفت: زاید غیب شده و خبری از او ندارم. رابطه‌ام با او خوب بود اما واقعا نمی‌دانم چرا یک مرتبه غیب شد. باید بازگردد و از او دلیل غیبتش را سؤال کنم آن وقت خواهم گفت که چه جریمه‌ای برای او در نظر می‌گیرم اما در حال حاضر من هم اندازه شما می‌دانم.



وی در مورد اینکه آیا پرسپولیس در تعطیلات لیگ به اردوی خارج از کشور خواهد رفت عنوان کرد: در این ارتباط باید با مدیرعامل تیم صحبت کنم. می‌خواهیم یک اردوی خارجی بگذاریم. دوست داریم با نفراتی که به تیم ملی نمی‌روند در یک فضای جدید تمرین کنیم. این مسئله می‌تواند بازیکنان را با انگیزه‌تر کند. همچنین باید دو مسابقه دوستانه انجام دهیم. بازی برای تمام تیم‌ها خوب است و تعطیلات طولانی به هیچ تیمی کمک نمی‌کند.



ژوزه در مورد اینکه آیا گروهی را تعیین نکرده تا تمامی اطلاعات از جمله اینکه هر شهر چه شرایط جغرافیایی دارد را به او انتقال دهند اظهار داشت: من تمام تفکرم روی شرایط تیم و تمرینات است. باشگاه هر اطلاعاتی به من بدهد قبول می‌کنم به طور مثال در هفته اول گفتند شهری که می‌خواهیم در آن بازی کنیم با گرما نمی‌توانستیم کاری کنیم اما اگر می‌دانستیم در کرمان اختلاف ارتفاع وجود دارد می‌شد با این شرایط بیشتر آشنا شویم. می‌خواهم بگویم پرسپولیس در ۳ سال اخیر در کرمان نتوانسته برنده شود و یکی از دلایل این مسئله می‌تواند تکرار همین اشتباه و اطلاع نداشتن باشد.



سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چرا به بازیکنان جوان بازی نمی‌دهد تصریح کرد: در ابتدای فصل من اینجا حضور نداشتم. ۱۵ روز مانده به شروع لیگ تیمی را که بسته بودند، تحویل گرفتم. بازیکنان بزرگ ما که در تیم ملی حضور دارند زیر این فشار و استرس کار سختی دارند و با این شرایط کار برای جوانان خیلی مشکل است. موقعی باید به بازیکنان جوان بها دهیم که شرایط مهیا باشد.



وی افزود: هدف باشگاه را مدیرعامل مشخص می‌کند. اگر به من بگویند تیمی برای آینده درست کن این کار را انجام می‌دهم اما الان از من تیمی را می‌خواهند که برنده شود و نتیجه بگیرد. برای من فوتبالیست مهم است نه اینکه ۳۶، ۱۷ یا ۱۸سال داشته باشم.



ژوزه یادآور شد: در دوران مربیگری‌ام بازیکنان جوان زیادی را رشد دادم. فیگو، دکو و نونو گومژ در جوانی کارشان را با من شروع کردند. متاسفانه در ایران کار پایه خوب نیست. باشگاهی که ۳۰ میلیون تماشاگر دارد فقط می‌خواهد برنده باشد و هواداران کاری به اینکه بازیکن جوان یا پیر باشند ندارند. من نمی‌توانم سیاست باشگاه را تعیین کنم. نمی‌توانم تعیین کنم بازیکن از تیم جوان و تیم «ب» به بزرگسالان بیاورم. الان زمان خوبی برای این کار نیست.



وی گفت: در تمام فوتبال ایران میانگین سنی تیم‌ها بالا است. تیم ملی فوتبال ایران هم همین شرایط را دارد. تنها میثم نقی‌زاده را به عنوان یک بازیکن جوان به تیم بزرگسالان آوردیم اما در این شرایط جدول و روحی روانی آوردن بازیکن جوان تنها به خراب شدن او می‌انجامد.
کد مطلب: 12371
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *