۰
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۴۴

مدیدیت جهادی در صنعت خودرو

در اندک حوزه های صنعتی که کار به چهره های انقلابی با روحیه جهادی سپرده شده شاهد موفقیت های چشمگیر در بازه های زمانی کوتاه بوده ایم
مدیدیت جهادی در صنعت خودرو
در اندک حوزه های صنعتی که کار به چهره های انقلابی با روحیه جهادی سپرده شده شاهد موفقیت های چشمگیر در بازه های زمانی کوتاه بوده ایم.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در آستانه ۴۱ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات مبارکی در صنعت خودروی ایران در حال رخ دادن است؛ جوانگرایی و روح انقلابی بالاخره به این بخش مهم از اقتصاد ایران حلول کرده و نوید عبور از چند دهه توسعه نیافتگی در پیشران صنعت ایران را می دهد.

خودروسازی در ایران از  چند دهه پیش  آغاز به کار کرد اما عوامل مختلفی دست به دست هم داد تا خودروسازی ایران در حد یک صنعت داخلی و با ایمیجی نامطلوب، باقی بماند.

دوران بلوغ و رشد صنعت خودروی ایران در دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در ۴ دهه اخیر اتفاق افتاد. اگر دهه ۶۰ را فاکتور بگیریم که دوره جنگ و کمک به جبهه ها بود، اما در ۳ دهه بعد مشکل اصلی صنعت خودروی ایران نبود مدیریت جهادی و انقلابی در این بخش از اقتصاد ایران بود؛ نقصانی که همچنان بخش بزرگی از اقتصاد ایران از آن رنج می برد و می بینیم که اتفاقا همین بخش به پاشنه آشیل کشور تبدیل شده و دشمنان خارجی که از تمام توطئه ها در دیگر بخشها به ویژه حوزه نظامی ناامید شده و طرفی نبسته اند؛ به عنوان آخرین راه انگشت بر اقتصاد ایران گذاشته و به تحریم روی آورده اند.

اکنون بر همگان آشکار شده که اگر روحیه جهادی و انقلابی برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی همانطور که به سرعت به بخشهای عقیدتی و نظامی نفوذ کرد و حاصل آن اکنون موشک های نقطه زن است، اگر در این ۴ دهه به درستی به بخش صنعت و اقتصاد نیز وارد شده بود اکنون با چنین مشکلاتی در حوزه اقتصاد روبرو نبودیم.

با این حال در اندک حوزه های صنعتی که کار به چهره های انقلابی با روحیه جهادی سپرده شده شاهد موفقیت های چشمگیر در بازه های زمانی کوتاه بوده ایم.

در یکی از مهمترین نمونه ها با حضور چهره جوان و جهادی مثل فرشاد مقیمی در گروه صنعتی ایران خودرو شاهد هستیم که چطور این شرکت در ظرف کمتر از ۶ ماه توانسته از کوهی از مشکلات فاصله گرفته و کم کم به سرمشق و الگویی برای سایر خودروسازان ایرانی تبدیل شود.

نکته مهم اینجاست که مقیمی جوانی تربیت شده در مکتب انقلاب اسلامی است که حاصل همان روحیه جهادی و انقلابی است و باید دستاوردهای چنین مدیریتی در صنعت مورد توجه تمام بخشهای صنعتی و اقتصادی قرار گرفته و به سرعت تکثیر شود؛ تا هرچه زودتر کشور از آسیب های ناشی از تحریم و همچنین سوء مدیریت ها و فرصت سوزی های  سال های اخیر در بخش صنعت و اقتصاد خارج شود.

نکته قابل توجه این است که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اخیرا فردی به نام رضا انواری را به عنوان مدیریت ارتباطات این گروه صنعتی برگزیده که با توجه با سوابق کاری و تحصیلی خود کمک شایانی به انعکاس دستاوردهای یک روحیه جهادی و انقلابی در پیشران صنعتی کشور خواهد کرد.

در این زمینه نکته مهم این است که باید دستاوردهای حضور جریان جهادی و انقلابی در بخش صنعت کشور به خوبی و با شفافیت منعکس شود تا هم مردم و هم مسوولان از برکات چنین حضوری آگاه شده و نسبت به گسترش آن در دیگر بخش های صنعت و اقتصاد ترغیب شوند.
کد مطلب: 123858
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *