۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶

آغاز ثبت‌نام سفر نوروزی به عتبات از ۶ اسفند

بیش از ۳۰ هزار نفر برای سفر به عتبات در ایام نوروز ۹۹ پیش‌ثبت‌نام کردند که نتایج قرعه‌کشی اولویت‌های متقاضیان اعلام شد و افراد باید از ۶ اسفندماه ثبت‌نام خود را قطعی کنند.
بیش از ۳۰ هزار نفر برای سفر به عتبات در ایام نوروز ۹۹ پیش‌ثبت‌نام کردند که نتایج قرعه‌کشی اولویت‌های متقاضیان اعلام شد و افراد باید از ۶ اسفندماه ثبت‌نام خود را قطعی کنند.
به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، نام‌نویسی از متقاضیان سفر نوروزی به عتبات از ۱۶ تا ۲۵ بهمن‌ماه صورت گرفت که در این مدت بیش از ۳۰ هزار متقاضی پیش ثبت‌نام کردند. از این تعداد ۲۰ هزار نفر متقاضی سفر زمینی و ۱۰ هزار نفر متقاضی سفر هوایی به عتبات در ایام نوروز هستند و در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه تا پایان فروردین سال آینده به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.
همچنین روز گذشته ۲۹ بهمن‌ماه قرعه‌کشی متقاضیان سفر به عتبات در ایام نوروز انجام شد و بر اساس اطلاعیه سازمان حج و زیارت، افرادی که پیش‌ثبت‌نام کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان حج و زیارت از نتایج قرعه‌کشی مطلع شوند.
متقاضیان این سفر معنوی می توانند از ۶ اسفندماه ثبت‌نام خود را قطعی کنند که برای این منظور باید بر اساس اولویت‌هایی اعلام شده به سایت مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را در زمان‌های پیشنهادی خود که در قرعه‌کشی پذیرفته شده است، قطعی کنند.
همچنین با توجه به اینکه هنوز هزینه سفر به عتبات نوروزی اعلام نشده است، تا ۶ اسفندماه که زائران باید ثبت‌نام خود را قطعی کنند، این هزینه‌ها اعلام می‌شود و زائران باید هزینه سفر نوروزی به عتبات را پیش از اعزام واریز کنند. اولویت‌های ۱ و ۲ از ساعت ۹ صبح، اولویت‌های ۳ و ۴ از ساعت ۱۰ صبح، اولویت‌های ۵ و ۶ از ساعت ۱۱ صبح، اولویت ۷ از ساعت ۱۳ و اولویت ۸ از ساعت ۱۴ روز سه شنبه ششم اسفندماه باید ثبت‌نام خود را قطعی کنند.
همانطور که مصطفی قاسمی مدیرعامل شرکت شمسا اعلام کرده بود، سازمان حج و زیارت و این شرکت آمادگی میزبانی و ارائه خدمات به ۴۰ هزار زائر کربلا را در ایام نوروز دارند؛ به طوری که حدود ۱۰۰ کاروان روزانه به عتبات مشرف می‌شوند.
به گزارش فارس، سفر به عتبات هم‌اکنون به صورت هوایی و زمینی صورت می‌‌گیرد و زائران در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.
 
کد مطلب: 124082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *