۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۴
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

رهبر معظم انقلاب نقشه راه اقتصاد مقاومتی را ترسیم كردند

عضو كمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار اخیر مسوولان نظام با رهبر معظم انقلاب، معظم له نقشه راه اقتصاد مقاومتی و مدیریت شرایط فعلی را برای همگان ترسیم كردند.
'سید شریف حسینی ' روز دوشنبه با بیان این كه برخی فكر می كردند شرایط حاد است، افزود: رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند وضعیت بگونه ای است كه باید مقاومت به خرج دهیم و از وضعیت موجود ترس نداشته باشید.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این كه مقام معظم رهبری وضعیت امروز را بدر و خیبر عنوان كردند، گفت: اقتصاد مقاومتی و مقاومت مدبرانه از مهمترین توصیه های ایشان به مسوولان بود.

حسینی با بیان این كه رهبر معظم انقلاب تاكید داشتند كه باید طوری اقتصاد را مدیریت كنید كه شرایط لازم برای تولید كنندگان داخلی فراهم شود، گفت: باید واردات را مدیریت و تلاش كنیم تولید داخلی حمایت شود.

وی اضافه كرد: نظرات مقام معظم رهبری نقشه راه را برای مجلس روشن كرده است و مجلس در مسیر حل مشكل موجود حركت خواهد كرد .

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در عین حال اظهار داشت: در شرایط فعلی كه استكبار جهانی به دنبال تحریم ایران است باید از 'خود تحریمی' جلوگیری كنیم .

وی با بیان این كه اگرچه نیازمند واردات برخی اقلام هستیم ولی باید مسیر رسیدن به تولید را كاهش دهیم، ادامه داد: در برخی موارد، محصول نهایی یك ماه طول می كشد تا وارد شود و چهار ماه نیز طول می كشد تا ترخیص شود كه این خود تحریمی است .

حسینی گفت: اصلاح موانع بوروكراسی، جلوگیری از احتكار مواد توسط تولید كنندگان و واسطه ها و افزایش نظارت و بازرسی می تواند 'خود تحریمی' را كاهش دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این كه مردم باید با خرید تولیدات داخلی از سرمایه گذاران و تولید كنندگان داخلی حمایت كنند، اظهار داشت: دولت و مجلس نیز باید قوانینی را مصوب كنند تا سازمان ها از تولید داخلی استفاده و واردات را مدیریت كنند.
کد مطلب: 1244
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *