۰
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷

تسهیلات جدید به ساکنان محدوده طرح ترافیک

مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران از ارائه تسهیلات جدید به ساکنان ۲ محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا برای سال ۹۹ خبر داد.
مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران از ارائه تسهیلات جدید به ساکنان ۲ محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا برای سال ۹۹ خبر داد.
عمار سعیدیانفر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال ساکنان محدوده های طرح های ترافیک و کنترل آلودگی هوا می توانند که با خودروی شخصی یکبار پیش از ساعت ۸:۳۰ خارج و یکبار پس از ساعت ۱۷ به صورت رایگان وارد این محدوده ها شوند.
وی اظهار داشت: این بازه زمانی برای ارایه تسهیلات بیشتر به ساکنان طرح های ترافیکی تهران در سال ۹۹ به مدت ۹۰ دقیقه کاهش یافت، شهروندان با خودروی شخصی خود می توانند یکبار پیش از ساعت ۹ صبح به صورت رایگان از محدوده های ترافیکی خارج و یکبار بعد از ساعت ۱۶ ورود رایگان داشته باشند.
به گفته سعیدیانفر، همچنین تردد ساکنان محدوده های ترافیکی تهران با خودروی شخصی در بازه زمانی ۹ تا ۱۶ نیم بها است.
این مسئول خاطرنشان کرد: این تصمیم برای رعایت حال ساکنان محدوده های طرح های ترافیکی پایتخت گرفته شده که البته شرط استفاده از این تسهیلات ثبت نام در سامانه تهران من و همچنین تحویل مدارک سکونت در این محدوده ها به دفاتر خدمات الکترونیک شهر است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه my.tehran.ir و شارژ حساب شهروندی است.
محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می شود.
زمان اجرای طرح های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌ های ترافیکی اجرا نمی‌شود.
همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.
پس از شیوع کرونای پایتخت ساعت اجرای این ۲ طرح کاهش یافت و از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعدازظهر اجرا می شود.
نرخ ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا نصف هزینه ورود به طرح ترافیک است و خودروهای پلاک تهران می توانند ۲۰ روز در هر فصل به صورت رایگان وارد محدوده این طرح شوند.
کد مطلب: 124758
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *