۰
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳

راه اندازی بیمارستان صحرایی در رشت

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرستان رشت برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا گفت: در گفت‌وگوی تلفنی با معاون اول رئیس جمهور دغدغه مردم گیلان برای بسته شدن مبادی ورودی را منتقل کردم که قول‌هایی دادند.
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرستان رشت برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا گفت: در گفت‌وگوی تلفنی با معاون  اول رئیس جمهور دغدغه مردم گیلان برای بسته شدن مبادی ورودی را منتقل کردم که قول‌هایی دادند.
محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح آخرین اقدامات انجام شده در استان گیلان برای مبارزه با کرونا با بیان اینکه «در حال حاضر دو فاز درمان و پیشگیری و رعایت مسائل بهداشتی در مردم دنبال می شود»، گفت: تقریبا گیلان وضعیت خوبی ندارد، تمامی بیمارستان‌ها با ظرفیت کامل ارائه خدمت می‌کند اما ما از کمبود نیروی انسانی رنج می‌بریم به طوری که بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی آماده بهره برداری داریم اما شدیدا با کمبود نیروی انسانی مواجهیم. از این رو در فراخونی از همه پرستاران بخش خصوصی، آزاد و حتی بازنشستگان دعوت به همکاری کرده ایم.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اقدام دیگر را توجیه کردن مردم برای قرنطینه و خود مراقبتی عنوان و اظهار کرد: از آن جا که دوره نقاهت این ویروس تا دو هفته است هر کسی می تواند برای خود دوران نقاهتی ایجاد کند به همین دلیل باید فاز هر خانه یک بیمارستان را دنبال کرد تا پروسه درمان راحت‌تر طی شود به هر حال تمام همکاران من با تمام توان زحمت می‌کشند.
قربانی همچنین با بیان اینکه «روز گذشته بیمارستان صحرایی در رشت راه اندازی شد» درباره‌ی وضعیت راه اندازی بیمارستان صحرایی در لنگرود گفت: ما در لنگرود بیمارستان صحرایی نداریم بلکه حدود ۹۸ درصد ساخت بیمارستان نوساز در این شهرستان با ظرفیت ۲۰۰ تخت آماده بهره برداری است؛ این پروژه وزارت راه و شهرسازی بوده که باید به وزارت بهداشت تحویل دهد، در صحبتی که با معاون وزیر راه داشتم قول دادند تا ۱۰ روز آینده این بیمارستان را تحویل دهد.
وی با اشاره به اعلام آمادگی آیت الله قربانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و موسس حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برای در اختیار قرار دادن فضای حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) به بیماران مبتلا به کرونا گفت: آیت الله قربانی موسس حوزه علمیه امیرالمومنین اعلام آمادگی کرده که این ساختمان برای طی کردن دوران نقاهت بیماران در اختیار قرار گیرد.
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان در پایان درباره‌ی وضعیت مبادی ورودی استان گیلان گفت: هنوز مبادی ورودی باز است که مردم گیلان در این باره دغدغه دارند البته که این موضوع در اختیار شورای امنیت است. با معاون اول رئیس جمهور صحبت کردم که قول‌هایی دادند.
کد مطلب: 125200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *