۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۵
ابوالقاسمی:

لابی‌ در ورزش بیداد می‌کند

رییس پیشین فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک گفت: متاسفانه افرادی در ورزش کشور فعالیت می‌کنند که ورزشی نیستند و کسی هم پاسخگوی هدر رفتن مدیریت سالم ورزشی نیست.
 فاطمه ابوالقاسمی با بیان اینکه فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک در سال ۸۴ تأسیس شد، اظهار داشت: این رشته دارای علاقه‌مندان بسیاری است و در زمانی که ریاست فدراسیون را برعهده داشتم به صورت تخصصی و علمی روی این رشته کار می‌‌کردیم و در زمان ریاست مهرعلیزاده در سازمان وقت تربیت‌بدنی به عنوان نخستین رییس زن فدراسیون انتخاب شدم.
وی افزود: این فدراسیون با تشکیلات بسیار خوبی تاسیس شد و در استان‌ها و روستاهای کشور دارای هیئت‌های ورزشی شدیم اما این موفقیت‌ها به کام برخی آقایان خوش نیامد که یک زن رییس فدراسیون باشد. این فدراسیون با ۲۵ میلیون تومان بودجه راهش را به خوبی طی کرد و به موفقیت‌های زیادی رسید.
رییس پیشین فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک خاطرنشان کرد:‌ در زمانی که برخی معاونت‌های ورزشی هفت میلیارد تومان بودجه می‌گرفتند ما با ۷۰ میلیون تومان این فدراسیون را اداره کردیم و بیشترین بودجه ما نیز به رقم ۱۲۰ میلیون تومان رسید و بقیه بودجه را از طریق اسپانسر تامین کردیم. ما به هیچ عنوان به سازمان وقت تربیت‌بدنی وابسته نبودیم.
ابوالقاسمی با بیان اینکه در مسابقات جهانی آمادگی جسمانی و ایروبیک دو عنوان سومی و یک عنوان چهارمی در رده سنی نونهالان را کسب کردیم تصریح کرد: با این همه موفقیت‌، معاون وقت سازمان تربیت بدنی از من خواست رقمی را به یک خانم برای سفر به آمریکا بدهم اما من شرافتم قبول نکرد این کار را انجام دهم و به دلیل اینکه پیش از این نسبت به فعالیت زنان در رشته پرورش اندام انتقاد داشتم، مسئولان این موضوع را برنتافتند و در برنامه «ورزش و مردم» آقای سجادی اعلام کرد که خانم ابوالقاسمی از ریاست فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک برکنار شده است.
وی افزود: طی سه روز بدون هیچ صحبت و جلسه‌ای و حتی برگزاری مراسم تودیع و معارفه من را به شکل ناجوانمردانه از فدراسیون اخراج کردند و آقای سجادی بعدها اعلام کرد که ابوالقاسمی وارد فدراسیون شده و از پشت در را قفل کرده است و کسی را راه نمی‌دهد. شما بگویید من شکایتم را به چه نهادی باید ببرم؟
رییس پیشین فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک عنوان کرد:‌ با ۲۵ سال پیشینه کار، من را به سازمان پیشین تربیت‌بدنی و وزارت فعلی ورزش راه ندادند، چرا که عده‌ای نمی‌گذارند وزیر ورزش به حرف‌های من گوش دهد.
ابوالقاسمی در ادامه خاطرنشان کرد: محض اطلاع آقایان باید بگویم که درسال ۸۴ مبلغ ۲۵ میلیون تومان، سال ۸۵ مبلغ ۴۰ میلیون، سال ۸۶ مبلغ ۷۰ میلیون، سال ۸۷ مبلغ ۱۲۰ میلیون و در سال ۸۸ مبلغ ۷۰ میلیون تومان از مسئولان ورزشی بودجه گرفتیم که موفقیت‌های بسیاری با این بودجه‌ها بدست آوردیم.
وی در خصوص فعالیت‌های این فدراسیون در زمان ریاست خودش در زیرساخت‌ها نیز گفت: ما روی بنا کردن آکادمی آمادگی و جسمانی و ایروبیک کار کرده بودیم و قرار بود کلنگ این آکادمی در ۲۲ بهمن سال ۸۹ به زمین زده شود اما در دی ماه من را برکنار کردند و اجازه بهره‌برداری این زمین را ندادند. وقتی که به سازمان پیشین تربیت بدنی بازگشتم، ۲ سال من را در راهروهای سازمان سرگردان کردند و حتی یک اتاق برای فعالیت به من ندادند و وقتی شکایت خودم را نزد رسولی‌نژاد بردم، وی گفت که یکی از مدیریت‌‌ها را به تو می‌دهیم اما اطرافیان وی زیر آب من را زدند.
ابوالقاسمی بیان کرد: پس از این همه فعالیت و بعد از برکناری من این فدراسیون تبدیل به انجمن و بسیاری از فعالیت‌های آن منحل شد. امیدوارم مسئولان توجه جدی نه تنها به من بلکه به افرادی که مدیریت سالم دارند و پشت خط مانده‌اند داشته باشند.
وی گفت: مرضیه اکبرآبادی، معاون زنان وزارت ورزش و جوانان، مطیعان خودشان را به عنوان زنان نمونه ورزش معرفی کرد و هیچ اسمی از خدمت‌گزاران واقعی و زحمتکش نبرد. متاسفانه لابی‌بازی در ورزش کشور بیداد می‌کند و هر کس لابی قدرتمندی داشته باشد در ورزش کشور پست می‌گیرد.
رییس پیشین فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک در پایان اضافه کرد: اکبرآبادی هیچ پیشینه‌ای در ورزش کشور ندارد و از تجربه ورزشی‌ها هم استفاده نمی‌کند تا آنجا که در سمت نایب رییسی فدراسیون‌ها، سیاسیون را جایگزین ورزشی‌ها کرده است.
کد مطلب: 12671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *