۰
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹

فاجعه توفان در آمریکا

آمریکا که با شیوع ویروس کرونا دچار بحران سختی شده، اکنون درگیر تندباد و صاعقه در ۲۰ ایالت جنوبی است و ساکنان ۹۵ میلیون نفر با خطری مضاعف مواجه شده‌اند. در برخی ایالت‌ها از مردم خواسته شده در خانه‌های خود بمانند.
آمریکا که با شیوع ویروس کرونا دچار بحران سختی شده، اکنون درگیر تندباد و صاعقه در ۲۰ ایالت جنوبی است و ساکنان ۹۵ میلیون نفر با خطری مضاعف مواجه شده‌اند. در برخی ایالت‌ها از مردم خواسته شده در خانه‌های خود بمانند.
به گزارش ایرنا شبکه سی‌ان‌ان روز دوشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: وقوع توفان در نواحی جنوبی آمریکا «فاجعه بار» بوده و فقط در چند ساعت گذشته جان هفت نفر را گرفته است.
در ایالت آلاباما تاکنون وقوع ده‌ها هزار صاعقه گزارش شده و توفان هایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت باعث از هم پاشیدن صدها واحد مسکونی در ایالت های جنوبی آمریکا همچون آلاباما، جرجیا و می.سی.سی.پی شده است.
بیشتر توفانها شب هنگام تشکیل شده که پدیده ای دور از انتظار بوده و مقامات ایالت های آلاباما و جرجیا از ساکنان ۱۰ میلیون نفری این مناطق خواسته اند مراقب باشند.
اعلام وضعیت فوق العاده در می.سی.سی.پی
«تاته ریوز» (Tate Reeves) فرماندار می.سی.سی.پی در پی وقوع توفان و شرایط بدجوی در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.
سی‌ان‌ان گزارش داد: در حالی که ساکنان مناطق این ایالت به پناهگاه‌ها روی آورده‌اند، ناگزیر به رعایت فاصله اجتماعی برای دوری جستن از ابتلا به ویروس کرونا هستند.
۹۵ میلیون نفر در ۲۰ ایالت آمریکا در معرض خطر توفان
براساس این گزارش، اداره هواشناسی آمریکا تاکنون از وقوع ۲۵ توفان در نواحی جنوبی آمریکا تا دیروز (یکشنبه ۲۴ فروردین ماه) خبر داد.
بیش از ۹۵ میلیون نفر در حدود ۲۰ ایالت جنوب و جنوب شرقی آمریکا در خطر وضعیت بدجوی قرار دارند. در ایالت های می.سی.سی.پی، آلاباما و لوییزیانا نیز هشدار وقوع توفان داده شده است.
 قطع برق ۲۵۰ هزار مشترک
براساس این گزارش، ۲۵۰ هزار مشترک برق در ایالت های تگزاس آرکانزاس، آلاباما و فرماندار می.سی.سی.پی درخاموشی ناشی از وقوع این توفان به سر می برند.
شدت توفان به اندازه ای بود که هواپیماها در فرودگاه «مونرئو» (Monroe) ایالت لوییزیانا را درهم کوبید.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز در دی ماه ۱۳۹۸ ایالت‌های آلاباما، کنتکاکی، می‌سی‌سی‌پی، تگزاس، لوئیزیانا، آرکانزاس، جرجیا، تنسی و اوهایو آمریکا با شرایط بد جوی بارش‌های سیل آسا، تندباد و برف فراگرفته بود که در آن زمان ۹ نفر کشته شدند و زندگی ۲۰ میلیون نفر از ساکنان این ایالت ها به مخاطره افتاد.
کد مطلب: 127258
برچسب ها: توفان در آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *