۰
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۲

دعوت ‌‌دولت‌ از هاشمی ‌شاهرودی‌‌ برای‌‌ کاندیداتوری‌

در حالی که حامیان دولت به منظور پیاده سازی پروژه تعدد کاندیداها، اسامی گزینه های سوخته متعددی را مطرح می کنند شنیده ها حاکی از آن است که یکی از مقامات اجرایی اخیرا از آیت الله هاشمی شاهرودی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده است.
زندگی: در هفته های گذشته خبر های متعددی از تحرکات کاندیداهای دولت برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ها منتشر شده است. خبر هایی که طی هر کدام یکی از اعضا و نزدیکان کابینه به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی می شود.
وجه غالب اخبارو تحلیل ها بر چشم اسفندیار پاستور متمرکز است. از دیگر سو تحرکات حامیان دولت در فضای مجازی نیز موید آن است که باید اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی دولت در انتخابات دانست؛ اما بسیاری از ناظران سیاسی در تایید مشایی از سوی فیلترهای نظارتی شک و تردید داشته و برخی نیز رد صلاحیت را قطعی می دانند.
از این رو به نظر می رسد تمرکز اهالی پاستور برای ورود به انتخابات به سمت و سوی دیگری هدایت شده است. از این رو کمپین های انتخاباتی متعددی برای دعوت از افرادی همچون ثمره هاشمی تشکیل شده و فعالیت برای چهره سازی انتخاباتی ادامه دارد. در همین راستا از گزینه هایی همچون نیکزاد، صالحی، محمد حسینی، ثمره هاشمی و ... به عنوان کاندیدای دولت در انتخابات یاد می شود. اما باید تاکید کرد که با توجه به تکذیبیه های صورت گرفته از سوی برخی از این افراد و همچنین راهبرد اصلی حامیان دولت برای ایجاد تعدد گزینه های انتخاباتی، تقریبا تمامی این افراد را باید گزینه های سوخته انتخابات دانست.
بر اساس اخبار دریافتی به احتمال زیاد دولت تلاش های انتخاباتی خود را بر روی غلامحسین الهام و یا آیت الله هاشمی شاهرودی معطوف خواهد کرد. در همین زمینه شنیده شده است که یک مقام اجرایی کشورمان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از آیت الله هاشمی شاهرودی دعوت کرد تا کاندیدای انتخابات شود.
این مقام اجرایی کشور با این تحلیل که جریان اصولگرا و اصلاح طلب نمی توانند از آیت الله هاشمی شاهرودی ایرادی بگیرند و بر روی وی به اجماع خواهند رسید، از رئیس سابق قوه قضائیه درخواست کرده است تا در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.
گفته می شود آیت الله شاهرودی فعلا در پاسخ به این دعوت سکوت کرده است. با این وجود هنوز دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده است.
گفتنی است آیت الله هاشمی شاهرودی چهره ای است که بر خلاف دیگر گزینه های اصلی دولت مشکلی برای عبور از فیلتر نظارتی شورای نگهبان ندارد؛ همچنین جایگاه وی در ریاست هیات عالی حل اختلاف قوای سه گانه و پیش از این نیز جایگاه او در مسند رئیس دستگاه قضا باعث می شود که وی مورد اجماع طیفی از اصولگرایان قرار گیرد.
در این میان باید به روابط حسنه آیت الله هاشمی شاهرودی با دولت اشاره کرد. چه آنکه محمد شریف ملک زاده مشاور دو جانبه محمود احمدی نژاد و آیت الله هاشمی شاهرودی است و علاوه بر حضور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و بخش های مختلف کابینه روابط بسیار نزدیکی نیز با آیت الله هاشمی شاهرودی دارد.
کد مطلب: 12733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *