۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹

زاکانی: آمده‌ام که بمانم

علیرضا زاکانی رسما برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی ک
به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی شنبه شب با حضور در جمع بسیجیان و رزمندگان حسینیه شهدای دوکوهه تهران رسما آمادگی خود را برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.
زاکانی عنوان دولت خود را «دولت مردم» خواند و گفت که شعار و برنامه های خود را به زودی اعلام خواهد کرد.
این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام کاندیداتوری خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من برحسب احساس وظیفه‌ای که داشتم برای حضور در انتخابات اعلام کاندیداتوری کردم و درصورت حضور آقایان حداد و جلیلی نیز این آمادگی را دارم که با آنان ائتلاف کنم اما به نفع هیچ کدام از این دوستان کنار نخواهم کشید.
افزود: من به دنبال یک مانیفست انتخاباتی هستیم و بعد از تشکیل این مانیفست شعارهای محوری خود را اعلام خواهم کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پس از اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: با همه وجود در صحنه تلاش برای انتخابات حضور خواهم داشت چرا که امروز کشور شرایط خاصی را دنبال می‌کند و نیازمند پتانسیل و نیرویی صدچندان برای رسیدن به اهداف خود است.
علیرضا زاکانی که با حضور در حسینیه شهدای دوکوهه تهران از سوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی رسما اعلام کاندیداتوری کرد خاطر نشان کرد: اگر روزی برای حفظ نظام و انقلاب پا در عرصه دفاع مقدس گذاشتیم امروز نیز با تمام وجود باید در عرصه‌های دیگری مانند انتخابات حضور پیدا کنیم و در راه رسیدن به اهداف انقلاب در میانه راه هستیم. اما با کوله‌باری از تجربه و با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور باید به سوی اهداف کلان انقلاب پیش برویم.
وی افزود: ما در مقابل انقلاب، امام(ره)، ملت ایران و جامعه بشریت مسوولیم و باید با استفاده از ظرفیت‌های نظام و حضور خواص اهل حق و بصیرت به سوی تحقق آرمان‌های امام و انقلاب پیش برویم.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما برای حضور در صحنه چندین ضرورت و هدف را مورد نظر قرار دادیم که اولین ضرورت این است که نظام و انقلاب اسلامی برای رسیدن به هدف خود نیاز به یک نقشه راه دارد که باید این نقشه راه براساس اسلام ناب تدوین شود و معتقدیم با الگوهای غربی نمی‌توان کشور را ساخت چراکه قبلا نیز شاهد استفاده از الگوهای غربی برای رسیدن به هدف بوده‌ایم و قطعا با توجه ویژه به فرهنگ و نظام ارزشی برگرفته از اسلام ناب می‌توانیم موضوعات اصلی کشور مانند اشکالات اقتصادی را مرتفع نماییم.
وی تصریح کرد: حاکمیت فرهنگ انقلابی و جهادی هدف و دورنمای دیگری است که من برای حضور در انتخابات آن را دنبال می‌کنم چرا که حماسه‌سازی نیاز به تفکر و روحیه جهادی دارد و اگر این تفکر در کشور جاری و ساری شود می‌توان به تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی امیدوار بود.
علیرضا زاکانی در ادامه خاطر نشان کرد: ولایت‌مداری، مردم‌داری و خدمت گذاری بی‌منت، توجه به همه شعارهای انقلاب اسلامی و عدم نگاه بخشی به آرمان‌های انقلاب برخلاف دولت‌های گذشته و نگاه به قدرت برای خدمت تا پای جان از دیگر اهداف کاندیداتوری بنده است که براساس آن برای حضور در صحنه انتخابات داوطلب شده‌ام.
وی تاکید کرد: اخلاق انقلابی و اخلاق اسلامی باید در جامعه رشد یابد و ما معتقدیم برای تحقق این موضوع پیش از هرچیزی باید مسوولین اصلاح شوند. همچنین در جهت خاتمه پیدا کردن بازی‌های سیاسی و در میان قوای سه‌گانه گام خواهیم برداشت چرا که معقتدیم هر سه این دستگاه‌ها در جهت هدف واحدی حرکت می‌کنند و توجه به میثاق قانون اساسی در مسیر این حرکت می‌تواند بسیاری از مشکلات مارا حل کند. همچنین عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی نیز از اهداف و خط مشی‌های اصلی ما در طول انتخابات خواهد بود.
وی با تاکید بر مشکلات فعلی کشور و لزوم پذیرفتن آنها برای مرتفع کردنشان گفت: نکته بعدی که مورد توجه بنده و دولت احتمالی من است رفع فساد در جامعه است و ما باید بدانیم که متاسفانه این فساد وجود دارد و نباید چشم خود را بر مشکلات ببندیم اما متاسفانه برخی از مسوولین چشم خود را در مقابل آن می‌بندند اما ما آن را می‌بینیم و با آن برخورد می‌کنیم. ضمن آن که آزادی‌خواهی که یکی از ابعاد شعارهای انقلاب بود را در پیش گرفتیم چراکه جامعه ‌ای که آزاد باشد می‌تواند در ابعاد مختلف حرکت کند.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: استقلال‌طلبی ازدیگر ضرورت‌های دولت من خواهد بود چرا که باید توجه داشته باشیم که اگر می‌خواهیم الگویی برای کشورهای اسلامی شویم باید به استقلال برسیم ضمن آن که اصلاح‌طلبی را نیز در افق پیش روی خود داریم زیرا اصلاح‌طلی ذات انقلاب است و باید در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و برخورد با مفاسد با اصلاح‌طلبی روش جدیدی را ارائه کنیم.
علیرضا زاکانی خاطر نشان کرد: داشتن بصیرت و شجاعت و فداکاری، تحول‌خواهی و پیشرفت و عدم بازگشت به گذشته اداره کارشناسی کشور و استفاده از نخبگان و شایسته‌سالاری، ترمیم آسیب‌ها و بی‌اعتمادی‌های موجود در جامعه و تقویت خط مقاومت مدبرانه در کشور و همچنین ایجاد یک شرایط فعال در حوزه سیاست خارجی درمقابل انفعال فعلی از دیگر افق‌ها و اهداف من برای کاندیداتوری و در ادامه دولت احتمالی‌ام است.
وی تاکید کرد: در کشور شرایط برای رشد و تعالی وجود دارد و می‌توان از آن استفاده کرد و ما نیز به آن دلیل که در کوره عظیم دفاع مقدس آب‌دیده شده‌ایم در مسیر رسیدن به اهداف در مقابل عالم نمی‌لرزیم و تا آخر ایستاده‌ایم و باید شرایط را به شکلی مهیا کنیم که تمام کسانی که تابع رهبری هستند در صحنه حاضر شوند و با استفاده از همه ظرفیت‌های نیروهای انقلاب در هرجایگاه اهداف خود را پیش‌ ببریم.
وی در پایان تاکید کرد: ما به دنبال یک رقابت اخلاقی اما جدی و منطقی هستیم و در صحنه انتخابات با رعایت اخلاق در یک مسیر منطقی پیش ‌می‌رویم.
کد مطلب: 28028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *