۰
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۵

رشد ۳ برابری فروش خودروهای برقی در استرالیا

فروش خودروهای برقی و پاک در بازار استرالیا در سال گذشته میلادی به بیش از سه برابر افزایش یافته است.
فروش خودروهای برقی و پاک در بازار استرالیا در سال گذشته میلادی به بیش از سه برابر افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارشی که در وب‌سایت caradvice آمده است، میزان فروش خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازار استرالیا در سال ۲۰۱۹ میلادی به میزان قابل توجهی نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا کرده است.
طبق آمار و ارقام منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در شورای وسایل نقلیه الکتریکی، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶۷۱۸ دستگاه خودروی تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازار استرالیا به فروش رفته است که نسبت به سال قبل از آن که میزان فروش این خودروها ۲۲۱۶ دستگاه بوده است، به بیش از سه برابر رشد و افزایش پیدا کرده است.
همچنین آمارهای منتشر شده از سوی اتاق فدرال صنایع خودروسازی در استرالیا نشان می دهد که میزان فروش خودروهای هیبریدی نیز در سال ۲۰۱۹ به ۳۰ هزار و ۶۴۱ دستگاه افزایش یافته و یک رشد ۵۴ درصدی را ثبت و تجربه کرده است که بیشترین سهم از میزان فروش خودروهای هیبریدی را برند ژاپنی تویوتا موتورز به خود اختصاص داده است.
در همین بازه زمانی همچنین میزان فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در حدود ۸ درصد کاهش پیدا کرده که بیشترین کاهش آن از سال ۲۰۱۱ میلادی به شمار می‌رود.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
کد مطلب: 127481
برچسب ها: استرالیا خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *