۰
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰

تحریم۱۱۰ تن در روسیه، لوهانسک و دونتسک

وزیر امور خارجه استرالیا از تحریم‌های اقتصادی هدفمند کشورش علیه ۱۱۰ تن در روسیه، لوهانسک و دونتسک بر سر جنگ اوکراین خبر داد.
وزیر امور خارجه استرالیا از تحریم‌های اقتصادی هدفمند کشورش علیه ۱۱۰ تن در روسیه، لوهانسک و دونتسک بر سر جنگ اوکراین خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، «ماریس پاین» وزیر خارجه استرالیا گفت که فهرست تحریم‌های جدید شامل ۳۴ "عضو ارشد جنبش‌های تحت رهبری روسیه در مناطق اوکراینی دونتسک و لوهانسک موسوم به شورای جمهوری خلق دونتسک و شورای جمهوری خلق لوهانسک می‌شود."
ماریس پاین با تشریح تحریم‌ها علیه ۷۶ عضو دومای روسیه که به نفع به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک به عنوان مناطق "مستقل" رای دادند، گفت: این افراد حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را با تایید حاکمیت دولتی بر مناطقی از اوکراین بدون تاییدیه دولت اوکراین، نقض کرده‌اند.      
وزیر امور خارجه استرالیا همچنین تصریح کرد که یکی از اعضای دوما به نام "اولگ ماتویچف بابت انتشار اطلاعات غلط و پروپاگاندا" و استدلال "دریافت جبران خسارت ناشی از تحریم‌های غربی و خود جنگ" تحریم شده است.
پیشتر، وزارت خارجه استرالیا گزارش داد که ۷۵ قانونگذار روس، ۲۰ وزیر از دونتسک و ۱۲ وزیر اصلی از لوهانسک تحریم شده‌اند. علاوه بر این، یک روزنامه‌نگار روس به نام ولادیمیر سولوویو تحریم شده است.
تا به امروز، استرالیا ۸۱۲ شهروند روسیه و بلاروس شامل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس و همچنین ۴۷ شرکت و سازمان بزرگ روسیه را تحریم کرده است. به علاوه، ممنوعیت صادرات اسلحه و قطعات یدکی، مواد اولیه و تجهیزات برای تولید نفت و گاز و واردات محصولات انرژی، سلاح و قطعات یدکی روسیه وجود دارد.
کد مطلب: 163271
برچسب ها: استرالیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *