۰
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸
با اعلام رسمی وزارت صمت و تولید ۴۲هزار خودرو بیشتر در سال ۹۸ محرز شد

تثبیت سایپا در جایگاه خودروساز اول کشور

بر اساس گزارش نهایی تولید خودرو در سال ۹۸ که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده، تولید انواع خودرو در گروه خودروسازی سایپا روند مثبتی داشته است. با استناد به آمار ارائه‌شده توسط وزارت صمت، گروه خودروسازی سایپا طی سال گذشته ۴۱۴هزار و ۵۷۸ دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری تولید کرده است.
تثبیت سایپا در جایگاه خودروساز اول کشور


بر اساس گزارش نهایی تولید خودرو در سال ۹۸ که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده، تولید انواع خودرو در گروه خودروسازی سایپا روند مثبتی داشته است. با استناد به آمار ارائه‌شده توسط وزارت صمت، گروه خودروسازی سایپا طی سال گذشته ۴۱۴هزار و ۵۷۸ دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری تولید کرده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،  گروه خودروسازی سایپا در سالی که گذشت، توانست بخش قابل توجهی از کاهش تولید خود در نیمه دوم سال ۹۷ را جبران کند و اگر شیوع ویروس کرونا، اقتصاد و صنعت کشور در اسفندماه را با اختلال روبه رو نمی کرد، سایپا می توانست در سال تحریمی، آمار و عملکردی به مراتب بهتر از سال غیرتحریمی ۹۷ داشته باشد. این گروه خودروسازی با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مشکلاتی که در مباحث مالی به دلیل نقل‌وانتقال پول در شرایط تحریم وجود دارد، سال گذشته بیش از ۴۱۴هزار دستگاه خودرو تولید کرد؛ خودروهایی که به مرحله تجاری رسیدند و تحویل مشتریان شدند.
   کمترین رشد منفی تولید
بر اساس گزارش نهایی تولید خودرو در سال ۹۸ که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده، تولید انواع خودرو در گروه خودروسازی سایپا روند مثبتی داشته است. با استناد به آمار ارائه‌شده توسط وزارت صمت، گروه خودروسازی سایپا طی سال گذشته ۴۱۴هزار و ۵۷۸ دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری تولید کرده است. این آمار گویای آن است که در مجموع خودروهای تولیدشده این شرکت، میزان کاهش تولید حدود یک درصد بوده است. با در نظر گرفتن شرایط دشوار اقتصادی و تولیدی در سال پیش، این عدد نشان می‌دهد که سایپا در مقایسه با دیگر خودروسازان کشور عملکرد بسیار بهتری داشته است.

   تحقق جهش تولید پس از رونق ۹۸
براساس این آمار و ارقام رسمی و قابل استناد، می‌توان امیدوار بود گروه خودروسازی سایپا در سال ۹۹، ضمن افزایش تولید می‌تواند با همکاری قطعه‌سازان کشور «جهش تولید» را نیز مانند «رونق تولید» محقق کند. نشانه‌های این تحلیل را می‌توان در پیام نوروزی سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ابتدای سال ۹۹ نیز دنبال کرد: «نام‌گذاری سال جدید با عنوان جهش تولید از سوی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی و تأکید ریاست محترم جمهوری و وزارت صمت بر تداوم تولید و توسعه اشتغال برای جوانان، انگیزه‌ای مضاعف به جهادگران سنگر تولید در گروه خودروسازی سایپا خواهد بخشید تا در سایه تعهد و تخصص، پس از بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه و موفقیت در رونق‌بخشی به تولید، خود را برای یک جهش بزرگ در سال جدید آماده کنند.»

   بی‌اثر کردن تحریم روی خط تولید
بررسی تولید یک‌ساله خودرو سواری در سایپا، با توجه به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که در سال ۹۸ میزان تولید خودروهای سواری ۳۶۱هزار و ۷۷۵ دستگاه بوده؛ این در حالی است که سال پیش از آن، این گروه خودروسازی ۳۸۳هزار و ۷۷۵ دستگاه خودرو سواری را تولید کرده بود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که شرکت‌های خودروسازی با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در انتقال‌پول برای آن‌ها رقم خورده است، کاهش تولید بیش از ۳۰ درصد را در کارنامه کاری خود ثبت خواهند کرد. اما بررسی یک‌ساله تولید خودرو نشان می‌دهد میزان کاهش تولید خودروهای سواری در گروه خودروسازی سایپا
 تنها ۵.۸ درصد بوده است. در این میان، گروه خودروسازی سایپا در تولید وانت رکورد زده است، به‌گونه‌ای که سال گذشته میزان تولید وانت در این شرکت خودروساز ۵۹.۲ درصد رشد داشته است. طی یک‌سال گذشته ۵۱هزار و ۹۲۵ دستگاه وانت در کشور تولید شده که این عدد سال قبل از آن (سال ۹۷) ۳۲هزار و ۶۱۶ دستگاه بوده است.

   سایپا؛ خودروساز اول کشور
در سالی که گذشت، صنعت خودرو کشور یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین دوره‌های خود را پشت سر گذاشت و مشکلات و موانع بی‌سابقه‌ای را در عرصه تولید تجربه کرد. حال با اتکا به تجربه‌های به‌دست‌آمده، گروه خودروسازی سایپا که در سال ۹۸ با بیشترین تیراژ تولید، عنوان خودروساز اول کشور را به خود اختصاص داده، در تلاش است با همکاری قطعه سازان داخلی، استفاده از توانمندی‌های موجود کشور و تکیه بر دانش و خلاقیت جوانان و متخصصان ایرانی به سمت رشد تولید حرکت کند و تولید روزانه ۲هزار تا ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو را در سال جاری محقق کند. با رویکردی که گروه خودروسازی سایپا در سال جاری در پیش گرفته، جهش تولید خودرو دست یافتنی است و در حد یک شعار باقی نمی‌ماند. از سوی دیگر، در راهبرد و برنامه‌های گروه خودروسازی سایپا برای سال ۹۹، رونق کسب‌وکار درون و برون سازمانی، عرضه سه محصول جدید به بازار، ادامه جهاد خودکفایی در عرصه تولید قطعات پیشرفته خودرو با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، ارتقای سطح کیفی محصولات، کنترل قیمت‌ها از طریق عادی‌سازی جریان تولید و عرضه محصول به بازار و پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و راهبردهای دولت تدوین شده است.
 
کد مطلب: 128357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *