۱
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۶

نامه تشکل گردشگری دفاتر مسافرتی به رییسی

کرونا دفاتر خدمات مسافرتی را در بهترین فصل فروش با حجم بالای لغو سفرها و لغو پروازها مواجه کرد. دفاتر خدمات مسافرتی که در دسته مشاغل پرریسک قرار می‌گیرند، هنوز فعالیتشان را شروع نکرده‌اند و کماکان در حال زیان‌دهی هستند و برخی حتی تعدادی از پرسنل‌شان را تعدیل کرده‌اند.
کرونا دفاتر خدمات مسافرتی را در بهترین فصل فروش با حجم بالای لغو سفرها و لغو پروازها مواجه کرد. دفاتر خدمات مسافرتی که در دسته مشاغل پرریسک قرار می‌گیرند، هنوز فعالیتشان را شروع نکرده‌اند و کماکان در حال زیان‌دهی هستند و برخی حتی تعدادی از پرسنل‌شان را تعدیل کرده‌اند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، شرکتهای مسافرت هوایی، زیارتی و گردشگری موظف شدند تا پول مسافران را بازپرداخت کنند. معاون وزیر گردشگری می‌گوید که تاکنون ۹۵ درصد مسافرانی که سفرشان کنسل شده پول بلیت خود را دریافت کرده‌اند.
اما حالا محمودرضا حاجی نصرالله رئیس هیات موسس تشکل گردشگری دفاتر در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه معترض شده که شرکت‌های هوایی داخلی و خارجی، هتل‌ها و شرکت‌های ریلی که از دریافت کنندگان اصلی مبلغ بوده‌اند از استرداد وجوه دریافت شده بدلیل شیوع کرونا و نقدینگی امتناع می‌کنند و همین امر موجب شده تا این شرکت‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گیرند. دفاتر مسافرتی از قوه قضائیه در خواست دارند تا اقدامی در راستای احقای حقوق آنها انجام دهد. 
حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز به ایسنا گفته است که «۴۰۰‌میلیارد تومان از پول مردم در حساب‌های شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی است؛ مردم سرگردان مانده‌اند و نمی‌توانند پول‌شان را پس بگیرند. او حدود یک هفته پیش در نامه‌ای خطاب به تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی هشدار داد اگر بدهی سفرهای کنسل‌شده را تسویه نکنند، از آنها شکایت خواهد کرد.  رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با بیان اینکه پول مردم چندماه است در حساب‌های ایرلاین‌ها مانده؛ رقم‌های سنگینی که با آن کاسبی می‌کنند، افزود: «چه کسی باید به این ماجرا وارد شود؟ مردم به امیدی منتظر سفر بودند، حالا به دلیل اینکه بیماری آمده و جبر بوده، نتوانستند سفر بروند و باید پول‌شان مسترد شود.»
از سوی دیگر سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی خارجی در حال بازگرداندن پول مسافران هستند افزود: اعطای امتیازاتی به مسافران به عنوان جایگزین استرداد بلیت یکی از روش‌های معمول بین مسافران و شرکت‌های هواپیمایی به شمار می‌رود به گونه‌ای که شرکت هواپیمایی با رضایت مسافر در همان مسیر و یا مسیر توافقی در زمان دیگر به صدور بلیت اقدام می‌کنند، اما از بدو شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ۹۸ و کنسل شدن پروازها، سازمان هواپیمایی کشوری اهتمام خود را بر بازگرداندن تمامی مبالغ بلیت‌های کنسل شده بدون کسر جریمه به مسافران قرار داد همین پیگیری‌ها موجب شد مبلغ مذکور به مسافران بازگردد.
جعفرزاده با بیان اینکه نظارت‌ها و پیگیری‌ها تا به سرانجام رسیدن بخشنامه سازمان هواپیمایی ادامه خواهد داشت گفت: سامانه ثبت شکایات سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir آماده دریافت هرگونه تخلف احتمالی در این زمینه است.
کد مطلب: 128388
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *