۱
۰
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸
سخنگوی شورای شهر قزوین در گفتگو با «مردم سالاری آنلاین»:

مجسمه فردوسی قزوین تخریب نشده است

از اولین ساعات امروز چهارشنبه تصاویری در فضای مجازی دست به دست میشد که حکایت از تخریب مجسمه فردوسی قزوین داشت.
مجسمه فردوسی در قزوین که برخی نگران تخریب آن بودند سالم است.
مجسمه فردوسی در قزوین که برخی نگران تخریب آن بودند سالم است.
از اولین ساعات امروز چهارشنبه تصاویری در فضای مجازی دست به دست میشد که حکایت از تخریب مجسمه فردوسی قزوین داشت. در خصوص عکس توضیحات واضحی درج نشده بود، برخی این اتفاق را به شهرداری نسبت می‌دادند و شهردار و شورای شهر را مواخذه می‌کردند، برخی نیز مدعی بودند که قوم گرایان دست به خرابکاری زده‌اند. اما با پیگیری‌های «مردم سالاری آنلاین» مشخص شد که مجسمه فردوسی، سالم و سلامت در سازمان زیباسازی قزوین قرار دارد و تنها پایه مجسمه در اصلاح هندسی پارک تخریب شده است.
مهدیه سادات قافله‌باشی سخنگوی شورای شهر قزوین در گفت‌وگو با «مردم سالاری آنلاین» در خصوص شایعات تخریب مجسه فردوسی قزوین با تاکید بر اینکه موضوع اینگونه که منتشر شده، نیست گفت: مجسمه فردوسی سالم و سلامت در سازمان زیباسازی قزوین است و تنها پایه مجسمه تخریب شده است.
قافله‌باشی در خصوص دلیل تخریب پایه مجسمه فردوسی توضیح داد که در ابتدای خیابان فردوسی شمالی یک پارک قرار دارد که این پارک در حال اصلاح هندسی است؛ به همین دلیل مجسمه فردوسی فعلا بصورت موقت به انبار سازمان زیباسازی شهرداری قزوین منتقل شده است.
سخنگوی شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه البته بهتر بود که سازمان زیباسازی برای این کار پایه را محصور می‌کرد تا در معرض افکار عمومی این اتفاق نیفتد افزود: ما نیز برای فرهنگ این کشور، برای حکیم ابوالقاسم فردوسی پدر زبان فارسی ارزش قائل هستیم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در اولین فرصت بعد از پایان اصلاح هندسی پارک، مجسمه بر پایه‌ای جدید نصب خواهد شد.
او همچنین گفت که برای اطمینان بیشتر با شهرداری منطقه دو و سازمان زیباسازی صحبت کرده‌است؛ او گفت: به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهم که مجسمه فردوسی سالم است و در سازمان زیباسازی قرار دارد و به زودی در مکانی بهتر نصب خواهد شد.
 
کد مطلب: 128819
برچسب ها: فردوسی قزوین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


میشه دو تا تصویر از دوزاویه مختلف از اون مجسمه نشون بدید و ده روزه نصبش کنید . یعنی دشمنی تا این حد با فرهنگ این سرزمین